Thursday 28 November 2019

review movie - Ejen Ali The Movie


nak review jugak ke? sikit je okey.. movie ni aku follow dari setengah jam yang pertama aku memang syok sangat sebab apa...bila Ali dalam dilemma dan join geng kawan mak dia yang hidup gelandangan dulu aku terbayang kan movie ni dah sama standard plot cerita dia macam movie Joker dan Maleficent... mengangkat watak jahat jadi watak putih... memang sesuai dengan jiwa aku watak Ali di DARK kan... Tapi tetiberrr je plot twist pulak dah aku rasa tak syok.. Ali jadi baik dan Ali join geng MATA balik. Tapi dah movie anime category P13 takkan nak ikut selera aku kannn... Hihi hi.. dahle watak ejen Zain feveret aku cuma ada scene flashback aje..

movie macam ni penuh nilai moral dari awal cerita sampai ke akhir. Aku tak tahu apa lagi yang social Influencer yang berlambak kat Facebook tunggu untuk galakkan public pegi tengok movie ni. Agaknya nak tunggu job review berbayar datang le tu. But this is more than that. This movie is BIG. Tak keterlaluan kalau aku cakap unsur murni dalam movie ni sedikit sebanyak boleh repair gejala sosial remaja awal belasan kita kalau kena gaya👍👍👍👍

itu je yang aku boleh review , kalau lebih lebih nanti spoiler lak hahaha... sebab korang kena saksikan sendiri movie ni baru puas hati...kualiti grafik ke, music score ke tu memang melebihi jangkauan kita. Dahsyat hasil kerja anak tempatan wehh.. paduu babe!!! apa lagi jomle kita box office kan movie anime hasil kerja anak tempatan Malaysia ni.


bayangkan korang tengok movie Batman, Rajnikanth, Avangers, Joker, Maleficent, Naruto... Matrix, Final Fantasy atau apa saja yang korang terfikir ada. semua unsur unsur tu ada dalam movie EJEN ALI ni.

apa yang disajikan oleh produksi Wau Animation memang menjangkaui dan melebihi 1 juta%  dari harga tiket yang kita bayar tu. paduuuu babe!!!

Jom Support Animasi Tempatan
Kasi Box Office!!! 


❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️



#
#ejenalithemovie
#wauanimation
#animeMY
#kitajagakita

sebab apa ada TAG ada icon love bagai ni? sebab ni aku copypaste dari akaun Facebook aku...sama jugak kan? review jugak namanya...Hihihi...Tq baca gaisss...

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)