Thursday 23 July 2020

retro - apis cerana - neo rintis


kembali ke alam semula jadi...
kalau korang tanya apa planning aku bila sudah bersara...ni lah planning aku. aku ni nak ceburi bidang makan makan dah bukan lagi masa aku. aku nak ceburi bisnes aku dah malas nak fikir pasal leger bagai. ukak akaun tutup akaun so, untuk tidak rasa diri tua dan tak buat apa ni lah aku punya plan. memang lambat lagi lah sebab aku belum ada modal. tapi Insyallah. adalah modalnya nanti.
kat kampung aku Bidor belum ada lagi. tapi kat Sungkai dah ada. so, aku rasa aku nak mencari ilmu aku add sorang pengusaha kelulut kat SUngkai tu tapi daknya dia nak approved aku. punyalah..apa aku tak tahu nak kata.

takpe kata kakak aku semua tu ada peruntukan dan aku akan tanya kat pejabat pertanian bila aku dah ada modal nanti.


macam best kan...takde lah nak meniaga makan ke bisnes ke...mana kena dah dengan aku kederatt pun dah kurang sejak dah berusia ni..dah separuh abad kome...mana mana kompeni itulah yang diorang cakap kat aku. dah tua takde company nak ambik kerja lagi. security gard pun tak lepas. ada kawan aku cakap kalau nak duduk kampung kena campur orang kena gi masjid. itu semua orang tahu. Siva Library pun tahu. bila dah tua kena lah banyakkan bekalan nak ke sana tapi nak teruskan kehidupan masa tu pun kena ada bekalan jugak tengok gambar bawah tu pun dah adamacam muka Siva Library.



 itulah cita cita aku. harap projek kelulut ni jadi kalau ada modal..jangan kelulut pergi ke laut sudah..hihihi..kena ada ilmu kelulut . so, wish me luck gaissss...




No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)