Tuesday 28 May 2019

metamorfosis - why do we fall? - part 2


part 2 ni aku nak cerita sikit pasal aku kerja dan tinggal kat Lembah Subang depo LRT kat tempat pelupusan sampah tu diorang nak develop flat perpindahan setinggan area Petaling Jaya. so aku pun tinggal menyewa kat rumah panjang mak saudara aku. okeylah pergi kerja dan balik kerja  pun boleh jalan kaki. ofis HQ dia kat Taman Mayang. aku buat kerja masa kat the Star dulu tapi aku punya position - Personel Assistant. aku siap ada staff lagi masa tu. lepas tu siap diorang bagi aku kursus lagi kat HRDC KL. aku aje tak berapa serius kerja. mungkin sebab scope kerja sama macam aku masa kat the Star dulu. kerja kerja HR ..key in cuti dan uruskan claim medical. so aku jadi bosan dan banyak buang masa lepak kat dept admin dengan awek executive chinese look nama Faridah tapi panggil dia Pat. sempatlah sembang dan ajak dia keluar makan kat restaurant Glenmarie tu.

di samping tu ada sorang kawan yang aku kenal masa kerja Proton - Shah Alam tu. nama dia Jefri. aku yang pelawa dia tinggal satu rumah dengan aku sebab dia dapat kerja kat City Link juga. dia ni aku tak tahu tahap kemurungan dia. siang macam okey. tapi bila malam dia berubah jadi kembara malam. dia macam sedih sangat  nak tidur malam malam. dia pun keluar. dia ke mana entah aku tak tahu. dia jangan dia cari ganja sudah. lepas tu masa tu aku baru aje beli motor second hand - kapcai c70 tu. dia gasak sampai ke mana aku tak tahu. lepas tu sepupu aku yang jual motor tu kat aku soundlah. motor tu dah lah motor balai polis punya. kalau untuk pergi kerja balik kerja no problem. tapi kalau  kena gasak atau kena tahan polis susah mau cerita.


No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)