Wednesday 22 May 2019

Deja Vu - sinonim captain marvel


sinonim captain marvel dengan ex aku...sama macam captain marvel ...ex aku banak urusan hidup dia sendiri sekarang.. captain marvel sibuk uruskan galaxy galaxy lain...sampai dalam facebook pun aku tak jumpa idia...aku ada jugak search nama dia...mungkin dia guna nama lain macam Vers ke...

baru baru ni aku balik kampung sembang dengan kakak aku...dia kata ada jumpa dengan ex aku masa sebelum maksu minah meninggal dunia tu ada buat kenduri dan dia ada datang...kakak aku cakap ex aku tu dah gemuk dah tapi still cantik....orang cantik walau gemuk tetap cantik...hemmm...

aku pun menyusur masa masa silam dengan kenangan ex aku...aku tak tahu apa cerita dia lepas putus cinta dengan aku...dan bagaimana hidup dia...memanglah dia dah ada hidup dia sendiri danm takde kena mengena dengan hidup aku. tapi aku nak sangat tahu pasal hidup dia selama ini...selama ini...

aku pernah jugak nak menulis pasal ex aku dan buat novel...kerana kisah kisah tu memang sesuai aku buat novel kalau tak buat televovel..aku pernah sembang dengan aruah Tembakau pasal aku nak buat novel...Tembakau kata cerita tu kena masukkan idea boombastik selain kisah benar untuk jadi novel yang meletop. aku memang dah tak tahu nak masukkan apa punya element boombastik tu...aku tak terfikir dah...kalau setakat lagu lagu tu boleh jugak ubah arrangement dia kasi sedap balik lagu dia...kalau novel ni kena masukkan unsur unsur macam movie Captain Marvel tu lah agaknya...macam Vers yang mengalami hilang ingatan dan terperangkap kat dunia lain dan akhirnya dia menyiasat siapa diri dia dan kisah silam dia? macam tu kot...

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)