Monday 11 January 2021

retro - the Great - tiada lagi kidungmu


baru baru ni aku di kejutkan oleh satu bertita sedih...berita pemergian sahabat baik aku sejak sekolah lagi..zaman menganggur dan zaman mula nak bercinta beliaou ialah Murad atau dia sendiri menggelarkan diri dia The Graet... maksud the Great ialah falsafah dan cita cita nya...macam alexander the Great...alaupun dia aliran sains tapi dia memang banyak falsafah...kalau nak dikatakan zaman tu dialah LOLOQ kalau aku M NASIR kot hahaha...walaupun flasafah macam LOLOQ tapi penampilan dia macam ZAINAL ABIDIN HEADWIND...

zaman sekolah memang best...dia ni macam ada aura sendiri..dia memang ramai kawan cuma dia suka bersendiri dan berdikari...memang seorang yang cekal....apa pun dia buat sendiri dan tanggung sendiri...dari ponteng kelas dan mengorat awek. cuma kalau perlu sokongan dari segi berfikir dia selalu tanya pendapat aku...sebab aku ni macam the THinker masa tu...aku boleh bagi pendapat dan mungkin boleh pakai pendapat aku...tapi aku sendiri tak pakai pendapat aku...hihihi..

zaman masa kitorang ambik SPM delay sebab banjir satu Malaysia...so kitorang banyak habiskan melepak kat kedai tayar di kampung. kedai tayar ni anamnya KLINIKAR.

serius ...sedih aku mengalir airmata mengenangkan sahabat aku ni...kesihatan dia makin menyusut sejak dia masuk hospital sebab sakit kencing manis dan terpaksa operate mata dia. sejak itu dia dah tak nampak dah...aku ada jugak nak jumpa tapi banyak urusan dan tak berkelapangan.

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)