Saturday 17 July 2021

lonely planet - infatuation


masa kita berkawan atau ada hubngan dengan awek kita kadang kadang kita akan berjauhan sekejap samada kita nak mencari duit untuk belanja perkahwinan ke apa ke...so dalam tempoh berjauhan macam tu kita akan terjumpa dengan awek yang sama seiras macam awek kita. kita cuba menolak untuk tak terbawa bawa. tapi kalau kita dah break ke atau putus ke...takde hubungan apa salahnya kan...aku  ada jugak jumpa awek yang  sama atau seiras macam awek aku tu. ada yang lagi cun pun ada..tapi hati aku tetap setia tetaplah satu kat awek aku sampailah dia berkahwin tapi bukan dengan aku...

Jannah awek siam - masa tinggal menumpang kat rumah mak saudara masa ni aku takde hati pun kat awek aku tu. adalah sekali aku jumpa dia kat rumah masa aku minta tolong nak masuk form six kat abang ipar dia yang kerja dengan DO. so Jannah ni memang sebiji macam dia. umur nya susuk tubuhnya...dia ni ada hati kat aku tapi dia nak bagi tahu tu aku memang tak faham...dia cakap kat aku "jangan ambil sisa orang" masa dia baru lepas sembang dengan gf amoi aku kat dalam telefon.

kak noa - masa menumpang kat rumah ipar duai Nazri di Ipoh ada seorang perempaun sebaya kitorang atau mungkin dia tua setahun dari kitorang. dia ni aku tak tahu apa kes. tapi dia boleh bagi aku baju t-shirt dia yang dia pakai semalam. aku hairan kenapa.aku tak sempat tanya. dan memang aku pelik. sedangkan dia dengan Nazri macam nak bagi aku jeles bila jalan pegang pegang tapi baju tshirt yang masih ada bau dia bagi kat aku.

siti zubaidah - masa kerja kat Carsem Aerodrome..masa ni aku tengah jiwa kacau sebab ada masalah dan dia tiba tiba sampai dari kampung masuk batch baru kat kilang tu. dia ingat aku dah lama kerja lepas tu aku try ngurat dia macam layan tak layan je. aku rasa dia tak suka aku tapi sejak aku tak cari dia lagi dia punya melawa dan melaram tu tak ingat.

zaharah anak saudara kak jimah - dia ni aku jumpa masa aku menumpang rumah kakak sulung aku setelah aku d halau keluar rumah oleh ayah aku. dia kerja kat gerai mak saudara dia kak jimah. aku selalu lepak kat luar masa malam malam dan dia selalu balik dalam pukul 11 macam tu. selalu jugak aku tegur dia. yang hairan nya orang lain budak bujang tegur dia tak layan tapi aku tegur dia layan.

awek ofis seksyen 14 - aku tak kenal tapi selau naik bas sama dengan dia dan Suhaili. follow je dari belakang. aku nampak dia sembang dengan Suhaili. sampai satu hari aku cakap aku nak hentak Suhaili kat member aku di dept radio sebab aku jeles. Suhaili masa dah kawan dengan aku boleh tanya pulak pasal tu kat aku. hahaha...aku pun terus terang lah kat Suhaili.

awek hotel Regent KL - ni meang sebiji muka awek aku aku jumpa masa aku lepak rumah Nazri kat Keramat tahun 1993. aku jumpa sekali je. aku nyesal kenapalah aku tak turun sekali dengan dia dan tanya nama dia atau number telefon dia. kalau dia tak bagi takpe. aalkan aku tanya sudah.

awek PJ state - dia n aku tak ingat sangat tapi setahu ak aku jumpa masa aku dan Maisham nephew abang ipar aku. cari kerja dan maisham balik tinggallah aku kat PJ State tu. aku follow ajelah aku tahu dia kerja mana. tapi tak jumpa dah lagi lepas tu. 

lela asmuni - awek akedemi Saga - shah alam - kenal sekejap aje masa aku ke Proton ambik cheque gaji lama. dan aku satu bas nak cashkan cheque tu kat PKNS shah alam. dia macam tak biasa dengan KL dan aku tolong dia buat akaun Maybank. aku ajak minum dan lastnya dia setuju lepak kat tasik dengan aku. dia memang innocent dan baru datng dari kampung kalaulah aku masa tu playboy..haisshhh...

razlyn - awek EDP the Star dia ni aku tengok masa aku masuk dept EDP. dan masa makan tengahari kat kafe ofis. dia makan sorang sorang. aku dudk sini dia duduk sana . kitorang sama sama pandang memandang. aku tengok dia cantik sama macam awek lama aku. aku tak berani sebab aku rasa manalah dia pandang kat aku. lastnya baru aku tahu dia ada masalah pertuturan dan kaki sebelah dia kecil. aku sedih sebab aku dah suka kat dia..lasyna aku bagi dia kad hai raya aje. dan akhirnya ku dapat tahu dia ni anak orang kaya sebab masa balik kerja tu ada kereta Mercedes ambik dia.

 


No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)