Thursday 8 July 2021

lonely planet - love of a life time

 

 

masa ni aku baru je balik dari Kajang. aku berhenti kerja Kajang. duduk lepak rumah abang Nazri kat Keramat. ingat nak try mintak kerja kat kilang Texas nama dia. tapi dari hari ke sehari aku hanya lepak dengan Nazri aje. Nazri masa tu aku tak tahu dia buat apa. nak kata kerja macam tak kerja nak kat study macam tak study.dia menumpang rumah abang dia. satu bilik mahjong dia lepak situ. aku pun bila dah berenti kerja kilang kat Kajang tu aku lepak dengan dia. sebelum ni Madi lepak dengan dia lepas tu Madi balik kampung. mungkin Madi tak tahan lepak dengan dia. 

aku pulak terpaksa berhenti sebab aku terkena buatan orang. aku batuk berdarah aje tapi pegi jumpa doktor dia kata aku okey. so aku pun berubat kat kampung.lepas berubat tu lah aku dah tak nak kerja situ lagi. aku pun dah jumpa imam masjid Kajang tu masa tu ustaz Harun Din..dia yang bagi air penawar kat aku. tu yang aku lepak dengan Nazri.

sekejap aje aku lepak tu lepas tu nak raya aku pun balik kampung. Nazri rupanya kerja wiatress akt disco. aku sempatlah pergi tempat kerja dia. ada sorang tu nama Liza gro situ minat kat aku. tapi aku masa tu manalah tahu pasal cinta. pasal awek...aku tahu aku syok kat Oikuan aje. sedangkan Oikuan pun tak layan aku sangat. so masa ni aku dengan Oikuan dah macam nak putus aje sebab dia pernah cakap nak buat apa ambik tah pasal aku sebab hubungan sekadar kawan. dan kakak aku pun bagi tahu Oikuan pernah datang klinik dengan seorang boyfriend cina dia. sebab dia patah kaki. so, aku tahulah aku siapa pada Oikuan dan memang hubungan dua bangsa ni takkan sampai ke mana kecuali aku ni anak orang kaya.

so, masa hari raya haji tu aku pergi rumah Oikuan dan pulangkan balik gambar Oikuan. memang Oikuan pun tak tahu nak cakap apa masa tu. aku cakap kat dia aku takkan ganggu dia lagi. tapi yang herannya Oikuan selalu sangat tanya pasal aku kat kakak aku lepas tu. dan bila nazri call dia pun Oikuan selalu tanya pasal aku. hahaha...mungkin dia rindu kat aku. entahlah...

so, bila aku balik kampung aku pun lepak dengan Nasri Yahya pulak. Nasri pulak kutuk aku sebab aku kerja KL ke mana ke takde perubahan. terasa aku lepas tu aku tak join dia dah. aku lepak rumah aje kalau tak aku kerja dengan Nasri kat gerai jambu malam malam. aku join anak saudara aku pulak. dan aku kerja security kat kilang kelapa sawit. aku masa tu memang takde transport. selalulah pinjam basikal jiran belakang rumah. lastnya dia tak bagi pinjam so aku terpaksa jalan kaki pergi kerja dan balik kerja.bla kau balik kerja subuh aje aku ikut lorong tepi tepi rumah orang. so, satu hari ada jiran tanya aku sebab rumah diorang ada orang mengendap dan orang mengendap tu lari ke arah rumah aku.

perghhh...satu tuduhan kat aku. aku sabar aje.yang tuduh aku tu pulak jiran yang se dari kecik kenal aku macam mana. aku memang tak pernahlah nak buat kerja macam tu. dan aku boleh agak siapa muka muka yang mengendap dalam kampung tu.tapi nak buat macam mana sekitar rumah aku tu semua orang bujangnya kerja bank cuma aku aje kerja security guard.

nak jadi cerita lastnnya anak jiran yang tuduh aku tu kena tangkapmengendap. ha tu lah pasal tuduh orang lagi . dia punya malu kat mak aku dia mengadu sampai nangis nangis kat mak aku minta maaf. yang kena tuduh aku tapi dia segan kat mak aku. aku pulak senyum aje kalau terserempak dengan dia. 

memanglah rumah dekat, adik dia pun cantik..aku pernahlah jatuh hati kat adik dia . tapi masa tu adik dia tu masih style budak hingusan. so, aku tak ambik pot sangat. lastnya adik dia menjelma masa hantar kuih bangkit yang mak aku order. tapi masa tu aku tengah layan frust dengan Oikuan. aku tak peduli sangat kat awek tu nama Jannah. memang tahun 1990 dia masih gadis mentah tak tahu pasal perasaan.  tapi bila dah masuk tahun 1991 aku tengok dia ada perubahan tapi aku tahan perasaan aku sebab aku tahu masa tu dia nak ambik SRP. takkan aku nak kacau dia kan. dia masa ni tinggal sorang je sebab kakak dia yang nama Yati sebaya aku tu dah kahwin. sampai dia boleh tanya kat mak aku..

"kak Yati dah kahwin ni dia tak apa ka?"

pelik jugak kan...apsala dia tnaya macam tu? padahal aku dan Yati hanya kawan yang kenal sebab jiran aje. memang Yati baik sebab Yati yang suruh aku kawan dengan dia. tapi takkan lah aku frust Yati kahwin hahahaha...aku ada hati kat dia tapi aku sabar dulu...aku tunggu masa sesuai nak bagi tahu dia...tunggulah nanti Jannah...

 


No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)