Tuesday 30 April 2019

metamorfosis - mr. Lova Lova


seterusnya tinggal kat kawasan pinggir bandar macam PJ Oldtown memang best. nak kebandar sekejap aje ...nak balik rumah pun sekejap aje. kat PJ Oldtown ramai pesara kerajaan yan tinggal aku rasa itu satu satunya kawasan rumah yang ada tanah ber LOT kat area Selangor.memang oldskool dan tempat dia rileks dan cool. aman damai takde sesak sesak.

aku pun memang suka dudk dan tingal kat situ. kalau aku takde apa nak buat kat rumah pun aku selalu jalan sana jalan sini. tak silap aku masa aku tengah enjoy life single takde girlfriend special. aku suka usya awek.

Ayubi - salah satu awek yang aku usya ialah awek yang tinggal kat Maktab Kerjasama Jalan Templer. aku kenal dia masa entah. aku turun bas kat PJ Oldtown aku bileh bagi bunga kat dia. masa tu aku tengok dia tengah tunggu bas nak ke rumah dia kat maktab kerjasama tu. dah pukul 10 lebih macam tu. aku offer kat dia nak hantar dia kat rumah jalan aki sebab rumha dia dekat je. tunggu sorang sorang kat setesen bas tu bahaya aku cakap. dia kata dia memang selalu nampak aku cuma tak terasa nak tegur. dia nampak aku macam baik dan dia sudi kjalan balik ke maktab kerja sama tu dengan aku. entah dari mana ku dapat bunga tu aku pun tak ingat. lastnya aku kenal dia dan nama dia Ayubi. dia orang Kelantan yang tinggal kat rumah kakak dia di Maktab Kerjasama tu.jaga ana naka kat pusat asuhan situ. tapi Ayubi ni tak pakai tudung, dia free hair.aku kawan dengan Ayubi sekejap aje sebab dia mengaku dia dah ada boifren.Ayubi ni kalau tengok rupa dia macam iras Ruhil Amani yang nyanyi lagu Kawan tu. 

Melor - seorang lagi tu memang anak mami...aku menesal giler sebab tak dapat buat dia special aku. nama dia Melor. dudduk kat persekitaran rumah aku je. tapi aku tak tahu kat amana. aku start kenal dia masa dia interview kat ofis aku.masa tu semua orang kat ofis aku cakap aku playboi. playboi apa setakat layan orang datang nak interview. diorang jeles je tu sebab diorang tak boleh buat macam aku buat, aku kan kerja HR. aku contactlah Melor kat rumah suruh datang ambik surat untuk medical check up. Melor kata dia dah dapat offer kat NST. kena apa NST? apa kurangnya The Star aku cakap kat Melor. ketawa Melor kat aku dalam telefon. aku cakap kat Meolor sebenarnya aku dah jatuh hati kat dia dan nak kawan dengan dia. mulanya Melor okey lepas tu bila aku ajak Melor keluar Melor terus tak layan aku. rugiiiii...anak mami putih melepakkk... 

Zarina - dia ni keja klinik PJ Oldtown tu dan tinggal kat seksyen 8 - PJ State.masa ni aku dapat offer study PJJ kat ITM Shah Alam. so aku buat medical checkup kat klinik dia.dia awek biasa je...ada jugak aku try ajak dia keluar. dia tak nak keluar tapi masa dia nak balik dia kata bolehlah singgah minum sekejap. kat food court depan balai polis PJ State tu. aku tak ingat kenapa hilang maam tu saja cerita pasal dia. 

sapa ye nama - sorang lagi ni aku kenal dia masa lepak dengan budak ofis kat studio jamming Jalan Gasing. masa nak balik tu kebetulan tunggu bas kat bas stop. tak silap aku dia kejja kat kedai cermin situ area kawasan bangunan EPF PJ tu.dia ni bajet macam makcik makcik je style dia. shopping pinggan mangkuk kat Uda Ocean, kat Yaohan OUG ...aku pun pening... aku rasa rumah dia dekat area Hospital Assunta yang ada flat tu. so, bila dah lama sikit berkawan aku ajak dia tengok movie cerita Toystory kat PJ State.. dia kata entah apa apa cerita tu. lepas tu dia kata nak balik. bila dia dah balik dia kata tak nak keluar dan jumpa aku lagi. direct aje dia sound aku kan.mungkin aku ni tak menepati citasrasa dia maklumlah masa tu aku usahkan kereta motor pun takde. dating nai bas. mana ada awek nak penat penat jalan kaki. tapi kalau masa tu tahun 90an tu biasa je. orang lain pun naik bas. dah kahwin barulah bermula nak kumpul harta slow slow...tapi dia tak suka kat aku takpelah awek tu pun bukan cantik pun. aku tak rugi pun hahaha....

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)