Monday 4 May 2020

retro - careless whisper 16-86


Careless Whispers
Circ - 1986 - 1988

time can never mend
the careless whisper of a good friend
to the heart and mind ignorance is kind
theres no comfort in the truth
pain is all your find

Hati perempuan ni cepat tersentuh kadang kadang kita tak tahu pun bila masa diorang terasa kecik hati dengan kita dan tiba tiba dah rasa terlewat nak perbetulkan keadaan, kadang kadang tu isu besra dia boleh tahan bertahun tahun pendam rasa. tapi kadang kadang tu isu kecik pun boleh buat diorang berubah.

...aku tak tahu nak cakap macam mana...kadang kadang perkara kecik pun boleh buat diorang terasa sangat hati diorang...
so, aku rasa kau sendiri boleh rasa dengan rasa hati kau...

"Fuzah awak tak sihat ke..diorang cakap awak sakit"
aku ingin tanya dia sendiri dan dia jawap sendiri
Bungkam. Memandang ke sisi. Apa pasal. Dia tak nak tengok muka aku lagi ke?
apa salah aku ni..ada salah cakap ke..
"Mi..kau tak salah aku yang salah...aku tak nak kongsi derita aku dengan kau.." jawap Fuzah dari dalam matanya bila memandang Mi..
esok lusa dan hari seterusnya tak ada lagi senyuman dari gadis itu. hanya aku sempat bertemu dengan dia di bilik kaunseling sebab dia pitam dalam kelas.. dan khabar terakhir sebelum mengambil SRP. Sempat aku pandang kegembiraan dia.. bergembira dengan kawan sekelas nya yang baru.

*****************************************************************************

Tonight the music seems so loud
I wish that we could leave this crowd
Maybe its better this way
we hurt each other with the things we wants to say
we could have been so good forever
weve could have been this dance forever
but now who's gonna dance with me
please stay

you asked me why I change...is it something you say or you do or both...

Fuzah hari ni last day kita sekolah...bulan depan dah nak SPM. aku minta maaflah kalau aku ada salah apa apa kat kau selama ni.
Takde Mi awak takde salah apa apa kat Fuzah...cuma
cuma apa...
takde...
Fuzah harap Mi berjaya dalam SPM nanti ye.
.

*****************************************************************************

Now that you're gone
What was I did so wrong so wrong
that you had to leave me alone...

masa kau nak kahwin dulu mak aku ada cakap tengok gaya aku ni sayang kat bini. mak aku cakap macam tu pasal apa aku tak tahu. tapi itulah cakap mak aku...

Mak nangis ye? takdelah...habis siapa nak makan apa yang mak masak tu... takpe biar saya makan...
sampai bila aku nak simpan rasa bersalah ni...sebenarnya aku tak makan pun mak aku masak tu...

*bersambung takde idea hahaha
— at Coconut Grove.

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)