Wednesday 31 March 2021

infatuation - kena friendzone


sewaktu PKP atau zaman pandemik covid bermula sejak Jan 2019 ...aku yang tak bekerja lagi sebab klena vss hanya menghabiskan masa kat rumah. bayangkan bagaimana keadaannya...takde kerja..takde pendapatan...nasib baik ada duit skim pengeluaran EPF bagi golongan yang terkesan sebab pandemik...so adalah duit poket aku mwalaupun aku takde kerja.

makin lama makin teruk wabak pandemik ni...sebab masih takde vaksin masa tu...so tewrpaksalah menjalani norma baru dalam kehidupan...untuk flattening the curve maka kerajaan alaysia terpaksa mengadakan langkah PKP iaitu Perintah Kawalan Pergerakan iaiutu stay home and stay safe. kehidupan terpaksa macam tu bukan kat Malaysia saja tapi kat seluruh dunia macam tu. tahulah kita oprang Islam ni...kiamat dah dekat...hemmmmm...

so bila kena stay at home dan ada yang work from home...maka aku punya jadual tidur pun berubah sampai aku tak boleh tidur malam...aku hanya tidur bila aku mengantuk aje...so sepanjang malam aku asyik layan FB aje...bila dah layan FB so aku kenal lah siapa siapa yang tak tidur malam macam seorang nurse ni dia shift malam. nama dia entah lupa aku...aku kenal kat We Chat...dia kerja kat hospital Shah Alam tu Medical Nursing Apa Entah...kenal dalam bulan November 2019..tapi tu lah lastnya kena friendzone...sebab aku ni bukannya orang bujang...so dia tak peduli lah aku...

semuanya bermodalkan aku memperkenalkan aku ni seorang penulis blog dan aku cerita pasal blog aku kat diorang..sejak tahun 2010 lagi aku aktif menulis blog...dan aku stop menulis blog sebab kegemilangan bloggers pun ada akhirnya bila orang lebih minat manjadi youtubers pada awal tahun 2015..so dunia blog pun malap sejak Youtubers ambik alih...

sorang lagi aku kenal dah lama tapi sejak PKP kitorang selalu sangat berchatting...dia macam dah percaya kat aku ...memang best...semua cerita luar dalam aku cerita kat dia dan aku macam dah suka kat dia...dia kerja macam bisnes makanan..apa saja jenis makanan dia buat...katering agaknya macam tu...so, dia memang selalu ada masa sebelah malam sebab tak tidur sebab prepare makanan untuk bisnes atau order. 

best kawan dengan dia...dia percaya aku...dia cerita pasal diri dia kat aku..orangnya cantik jugak macam muka Jepun sikit...tapi bila aku dah rasa macam aku dah dapat tackle dia...dia pun macam tak layan aku...aku sedar aku ni bukan bujang lagi. so aku turutkan aje ....iyalah apa kita nak paksa orang kawan dengan kita. suka dialah nak kawan ke nak bolayan ke...

so aku kena Friendzone...sakit sungguh perasaan kena Friendzone ni... hemmmmm...

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)