Wednesday 31 March 2021

infatuation - significant other


maka dengan berakhir aje bulan Februari ni maka berakhirlah nostalgia cinta silam...so masuk bulan Mac come back to reality...walau pun masih nostalgia apa yang aku tulis ni aku alami satu masa dulu namun relevan dengan semua orang aku rasa...

kes 1 - setiap masa ada saja pengkhianatan...dan tentunya fake friends...yang ironicnya....oang yang kita tolong itulah yang selalunya akan tikam belakang kita balik. orang yang selama ni takde sapa pandang...takde siapa peduli..kita pun dengan ikhlas hati pun tolonglah orang ni...so kita bawak dia keluar dari lingkungan hidupan dia yang seddihhh tu...kita bina semangat dia supaya anggap diri dia sama macam orang lain. bila dah dia bersemangat dan berani dengan dunia luar dan manusia yang rakus kat luar...tiba tiba aje dia berubah ...dengan orang yang sudah kenal dia...dengan orang yang sudah dengar cakap dia...dia ambik keputusan untuk tikam belakang orang yang kutip dia dari lembah kehinaan...atau lembah kesepian yang takde sekor manusia pun peduli dia...mungkin dia rasa menang sebab tikam belakang orang yang pernah tolong dia...

kes 2 - imej aje islamik tapi masih materialistik - semua orang tahu rezeki Allah yang bagi tapi itulah takut nanti takde peluang nak dapat peluang yang menguntungkan atau masih lagi ada prinsip win win situation...ikhlas ke laut...ada dua orang  kawan rapat aku sanggup tinggalkan aku atau singkirkan aku smata mata sebab orang yang berstatus owner syarikat kitarsemula atau owner syarikat sampah...nak berbaik sangat dengan owner tu dan geng owner tu dan sanggup tinggalkan aku yang dah takde apa apa masa tu.

sorang ni masa susah ke sana ke sini dengan aku bila dah dapat kerja dia left grup aku ...yang sorang lagi pulak kata tak nak bermusuh dengan sesiapa...biasalah aku punya geng bukan nak bermusuh cuma pendapat lain lain biasalah...dan aku removed orang yang aku rasa toksik dalam grup. dan diorang dua orang ni pulak left grup. bukan tikam belakang ke namanya. ?

lepas tu mamat toksik yang aku removed tadi buat grup baru tapi ahli lama. ni dah kira sailang  grup namanya. so dua kawan aku yang left grup tu dimasukkan dan aku pun dimasukkan sekali. ni macam ambik alih admin lah macam tu. aku senyaplah..sebab aku rasa aku takde suara dah dalam tu.tapi kawan aku dua orang yang left grup bukan main aktif lagi...so aku rasa tak guna aku ada dalam grup hipokrit dan aku masih hidupkan grup lama. 

so kes 2 tu dua orang ni dah mengkhianati kepercayaan aku kat diorang ...dan yang kes 1 tu pulak aku beri madu dibalas tuba...yang bestnya 3 orang ni kawan baik aku bukan fake friends...so, berkawanlah baik macam mana pun kalau hati masih ada keinginan pada materialistik...dan nafsu nak dikenali dan nak dipuji puji...takde makna akan perhubungan baik dah sekian lama...Allah dengar  dan Allah tahu apa yang diorang cakap atau buat belakang kita... wallahualam...

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)