Wednesday 31 March 2021

infatuation - no leaf clover


aku heran jugak...apakah takde perasaaan lansung kat hati manusia bernama ex aku tu...masih aku ingat lagi kata kata kakak aku masa dia pergi kenduri aruah rumah kakak kepada ex aku tu kat kampung. dia ada datang iyalah kan sebab kakak dia meninggal dunia. 

kakak aku cakap dia ada dan tegur kakak aku masa kenduri tahlil tu. dan dia sikit pun tak tanya pasal aku atau sebut nama aku....takkanlah dia lupa kat aku bila tengok kakak aku. aku pun dah lama cari dia kat media sosial sejak 2010 lagi masa tu aku dapat tahu suami dia ditimpa musibah kena samun dalam bas Rapid. setahu aku masa aku masuk merisik dia tahun 1996 dulu kakak dia cakap bakal suami dia kerja pilot TUDM Butterworth. ni dah kerja pilot Rapid Penang pulak.

so, aku tak kisahlah semua tu...benda dah lepas...tapi memang aku tak dapat jumpa pun dia kat media sosial. macam dijaga rapi agar tak dapat aku sentuh dan dengar akan apa apa pasal dia. semua macam berahsia. yang aku tahu aku sempat tinggalkan kenangan dalam hidup dia yang aku rasa dia tentu tak boleh lupa. contohnya kisah kad Valentine...pasal kad tu dia tentu ingat pada aku sebab tak semua kisah cinta orang ada kad Valentine. 

kisah dalam lagu lagu atau semua lagu slow rock masa tu memang kena dengan kisah cinta aku dan dia..bertemu, bercinta dan berpisah...lagu slow rock 90an. masa tu pun dia masih ambik SPM. nanti orang tanya apa kenangan masa sekolah? tentu kisah aku ada sekali? dan kisah aku dan dia bersambung macam ada episod...episod terakhir ialah masa dia dah habis sekolah dan aku masuk merisik dia.dan lamaran aku di tolak mentah mentah...

aku pun hairan...semua tu nostalgia...orang yang takde kenangan pasal lagu tu pun ingat lagu lagu top masa tu. kecualilah dia hilang ingatan pada aku...so dia pun hidup dengan hidupnya aku pun hidup dengan hidup aku. dan bila ada program macam Gegar Vaganza semua tu keluar balik lagu lagu lama ni kat program Astro. dan di masa yang sama naik kisah sedih Suffian Suhaimi dan Elfira Loi dan aku ras imej Suffian Suhaimi memang macam imej aku. dan cerita Suffian Suhaimi memang sama macam kisah aku...

aku sedar dan faham dia ada hidup dia dan aku tahu hidup dia bahagia...aku pun ada hidup aku sendiri...dan aku bukan nak minta lebih. asalkan dia tanya aje kakak aku masa jumpa kat kenduri aruah tu. dia tanya macam ni cukuplah...

"abang Mat apa khabar? dia kat mana sekarang kakwa?"

itu pun cukuplah...aku akan move on setelah sekian lama aku simpan kisah aku dan dia dalam hidup aku..akan aku lepaskan semua kisah dia...yang sering aku tulis dalam blog dan dalam media sosial...sebab kisah aku dan dia sebenarnya aku nak ceritakan kat dia tapi kalau dah takde kemungkinan berlaku aku akur dan mengundur diri asalkan dia noticed my existence...thats all I ask oh Allah...

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)