Wednesday 31 March 2021

infatuation - fitri

 

dia ni muncul masa aku berkawan baik dengan sorang budak newbies kat ofis aku. nidzam dia masuk dept aku dan awalnya aku tak berapa layan sangat pun.aku setakat baik gitu gitu aje. sebab pengalaman mengajar aku nak buat baik dengan orang berpada pada. tapi entah macma mana dia ikhlas nak berbaik dengan aku. dia kat dept aku macam ada tugasan penting nak buat sistem invoicing KOSMO paper baru syarikat aku. 

aku pulak cuma buat invoicing yang dah sedia ada suratkhabar dan majalah.aku hanya keani biasa aje. disebabkan dia orang baru dan hormat orang lama so aku terima dia jadi kawan. memang lama lama hubungan jadi rapat. sampai orang lain pun ada yang cemburu jugaklah. tapi biasalah kelemahan nidzam ni pada perempuan. disebabkan ada seorang staff perempuan tu nama wan rozita yang dia minat so aku mula renggang dengan dia. aku tak berapa suka dengan wan rozita ni. so aku tak join dah dengan nidzam.hubungan kitorang habis renggang disebabkan wan rozita.

sebelum itu aku dan suzaila macam rekemen satu awek ni kat nidzam. awek kat media sosial dan entah macam mana melekat pulak kat nidzam. kitorang pun layan aje awek ni nama Fitri satu kampung dengan nidzam. macam cerita tu aku ada masalah dengan nidzam dan aku dah tak jadi kawan dia dah. nidzam pulak baik dengan dzul. lastnya nidzam bawak fitri datang kerja kat KL sebab ada masalah kat tempat kerja fitri kat Johore.   

so happylah hidup nidzam..dan nidzam berhenti kerja dan jadi pegawai kat Bank Rakyat. sebab ada kerabat dia kerja situ. so senanglah dia kerja dia cuma ambik pengalaman aje kerja kat syarikat aku. panjang mukadimah ye pasal fitri ni...sebab asalnya aku memang anti kat fitri. aku lansung tak layan fitri ni. aku anggap fitri musuh aku. 

fitri ni orangnya cantik . muka ada iras Memey Suhaiza. tapi aku tolak semua tu sebab aku dah jadi musuh nidzam. dan tentunya takkan berbaik dengan fitri. tapi kawan kawan cakap fitri ni baik. dan memang dia tak sombong dengaan aku. dia anggap aku macam kawan seofis lain walau aku tak layan dia. dia tak peduli pun aku tak suka dia. dia asyik pinjam majalah dengan aku. walau dia tahu aku tak suka dia. 

sampai satu masa aku surrender...sebab dia baik dengan aku walau aku benci dia...ya lah aku ada masalah dengan nidzam bukan dengan dia. tapi pasal kerja dia lorat jugak dengan aku. kalau tak tele report monthly aku walau 10 sen dia mengadu kat bos dia Samjohan. lastnya aku cakap kat dia kalau aku silap cakap aje kat aku aku betulkan. sejak tu aku okey dengan dia.  

memang dia baik..sampai bila dia baik dengan aku ada sorang lagi staff yang ada hati dengan dia iaitu  Am dan Shah jeles bila dia baik dengan aku. aku yang ego dan keras hati ni fitri boleh lembutkan...perggghhh...macam mana tu?


No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)