Saturday 12 December 2020

retro - jangan potong que

Jangan Potong Line atau Potong Que
And it's Not For You To Judge
Circ - 1996
🥀🥀🥀🥀🥀🥀

"Nak Ku nangis tak Berairmata
Nak Ku rayu pada Siapa
Setelah Aku Serahkan Cinta
Engkau Cari Kekasih Yang lain
Biar Aku Membawa Diri
Dengan Hati Yang Kecewa..."

Pernah juga Di waktu Aku hanyut Dan Hampir Tenggelam Dalam Arus kekecewaan dulu. Ada Yang menawarkan Diri sebagai pengganti. Namun apakah maknanya. Mencari pengganti bukan Seperti mengharapkan Yang patah Kan tumbuh semula.

Tak mungkin sebab Yang mahu dijadikan pengganti. Bila Aku mengerti Ada Yang Menanti Dan mengharap mahu bersama. Takkan Aku nak jadi Batu penghalang Dan merampas cita cita hati insan Yang sebelah lagi. Aku sendiri pun Terluka sebab aturan Dan rancangan antara keluarga. Tanpa menyedari Ada Insan Yang Akan Terluka.

So, Aku undur Diri biarlah orang lain potong jalan bukan Aku. Aku dah Rasa berapa Deritanya orang potong jalan. Perkara jodoh ni bukan satu pertandingan kalah Dan menang.

Namun Kini jika Masih Ada rezeki Bertemu semula jangan anggap Aku ni pengacau ke...APA ke...sebab dulu siapa Yang kacau atau ganggu impian orang lain kalau bukan Kau juga Yang mahu memisahkan Dan menunjukkan pada semua orang kaulah jaguh memiliki Pujaan hati orang lain.

Andai masa Tu Kau fikir nasib orang macam Aku tentu Kau Cari orang lain. Bersepah Bunga kat Dalam dunia ni tapi Pujaan hati orang jugak Kau nak try.

Pernah tengok cerita Hindustan Kuch Kuch HOTA He atau cerita Dhadkaan ? Kena gentleman macam Salman Khan atau Sunil Shetty Dalam filem Tu..

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)