Thursday 17 December 2020

retro - life goes on

LIFE GOES ON
Circ - 90an

Sejak kebelakangan ni Aku Sering tengok Dalam sosial media banyak sangat ISU tak boleh move on situ Masih ingat pada mantan Kekasih lama. Tak Kira Yang baru saja break atau dah lama.
Banyak cerita kat twitter Dan kat tik tok. Banyak cerita pasal tak boleh move on.
Samalah Aku pun Masih belum Move On. Tapi bezanya. Aku Tak boleh MoveOn tapi Aku terima hakikat Dan redho Dan Aku berpijak di bumi Yang nyata. Yang jadi masalah Tu sebab tak mahu terima kenyataan. Memang susah nak lupa cerita lama. Tapi Kita ni hidup Dalam realiti bukan Dalam media sosial ni Yang cuma rekaan. Semuanya sudah takdir gaisss...

Asyik layan story jiwang aje kan gaiss...so, Aku tulis sikit pasal kawan, sahabat atau teman...
Sebenarnya takde APA Yang Aku nak tulis pun.story Aku Sama je macam kisah orang lain. Tapi takpelah sebab fb ni Aku punya Dan Aku Rasa best menulis so Aku tulis lah.

Sepupu 1 - muka macam Faizal Hussien
So, mana nak start ye...ok Yang ni sepupu sebelah bapak aku. ok Aku start kawan masa aku muda remaja. Aku attached betul dengan sepupu Aku ni sejak kecil. Satu kampung Dan rumah pun dekat dekat.umur sebaya...dengan dia
Aku mengharungi zaman ribena Hingga zaman remaja. Banyak kenangan pahit Manis Aku dengan dia. Salah satu Yang Tak terlupakan ialah masa Sama Sama merantau kat Ipoh tahun 1992 Yang mana kisah hidup aku bermula dari situ.
Aku Dan Dia memang sejak dari Sekolah Sama sama. Jadi penganggur Sama Sama. Jadi mat rock Sama Sama. Kena kutuk orang kampung Sama Sama. Mengurat Sama sama. Lepak KL Sama Sama walau Masih takde kerja masa tu. Pernah jugak minat awek Yang Sama berSama Sama...
Dan selepas satu tragedi atau krisis menimpa keluarga hubungan Kami mula renggang.maka Aku pun Berpisah dengan dia bawak haluan masing masing. Dan sebab fb Aku jumpa dia balik. Walau tak rapat macam dulu tapi it's Okey...dia Ada life dia dan aku Ada life Aku.

Sepupu 2 - muka macam Rhitrik Roshan
Yang ni sepupu sebelah mak aku.umur dia muda 5 tahun dengan aku. Aku pun attached dengan dia sejak Aku jadi penghuni Kota. Dari zaman Aku Mula bertatih mencari rezeki duduk merantau di kota.Dari tahun 1990 lagi aku dah menumpang rumah dia . Dari rumah setinggan, rumah panjang Dan akhirnya rumah flat. Punya Jauh perjalanan pengembaraan Aku Tu Kan.
Walau Ada tahun Aku lepak kat Ipoh tahun 1992 Dan tahun Aku frust menonggeng balik kampung 1996. Tapi Lepas Tu Aku datang ke KL balik.start from zero balik dengan sokongan dia Dan family dia.
Aku Menumpang rumah dia sampailah Aku duduk bujang Dan pindah kat Pantai Dalam KL. Hingga Aku dah berkahwin pun Masih Lagi rapat dengan dia. Aku Dan Dia. Kerja Di syarikat Yang Sama. Dari syarikat kat PJ sampai pindah kat HQ di KL.
Banyak peristiwa Dan krisis Aku dengan dia. Adatlah. Bumi mana Yang Tak ditimpa hujan. Lautan mana Yang Tak bergelora. Namun usia mengajar Kami Akan kematangan. Itu semua biasa uuntuk menempuh hidup berbagai cabaran.
Dan sekarang ambik vss pun Sama Sama. Cuma..ya lah Kami sibuk dengan Urusan masing masing Lepas ambik vss.

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)