Monday 3 May 2021

power ballads - mentari muncul lagi

 


well..dah banyak citer pasal ex kan gaisss...

okey aku cerita satu kisah pasal mylady sekarang ni...tapi tu pun ada sangkut paut dengan ex jugak walau dia dah jadi milik orang lain. so lamanya setahun jugaklah aku hidup merana sebab ex jadi milik orang. hidup aku masa tu macam dalam mimpi...umpama mimpi dalam mimpi

so cukuplah aku cerita hidup aku menderita kan..dia kahwin orang lain..cukup setahun dia dah ada anak pertama..aku? aku menderita lagi..hidup masih tak keruan...kerja asyik berhenti...matlamat hidup takde...tapi akhirnya selepas dugaan hebat. aku masuh hospital kena denggi dan ayah aku meninggal dunia. sejak itu aku mula insaf dan tak nak mensia siakan hidup aku lagi. aku cekal hadapi semuanya dan akhirnya aku bertemu dengan jodohku ..mylady sekarang...aku bukan nak cerita pasal percintaan aku dan mylady. aku rasa tak perlu sebab kisah aku dan mylady takde nilainya di dunia ni. biarlah antara aku dan mylady aje yang tahu. its my secret kan...

so masa aku kahwin dengan mylady ni ada cerita lah...so mylady ni orang Selatan tanah air..negeri Johor...memang aku nak cari jauh beza dengan ex aku tu. biar tak siapa boleh compare. dan mylady ni student University. dah rezeki aku..bukan aku cari pun student University. dah jodoh namanya kan. 

okey masa hari kenduri perkahwinan aku kat kampung iaitu kat kampung aku di Perak. aku ingat kenduri menyambut aku dan mylady aje aje. rupanya ada rezeki aku dan mylady. semua saudara aku tolong menolong buat kenduri. nak kata grand takdelah grand tapi mak mak saudara dan bapak saudara semua datang. ada pak saudra aku yang memasak lauk kenduri tu yang mahal tu. aku ingat kenduri kaum keluarga aje tapi rupanya siap pasang dua kemah ...kira ratusan orang jugaklah datang. 

dan yang paling aku terkejut dan hairan...kakak kepada ex aku begitu sibuk menolong kenduri aku . aku haian sebab apa..memang lah ex aku tak datang. mungkin dia datang pun dia sembunyi kot. aku manalah nak ingat lagi masa tu kat orang yang dah bahagia. aku fikirkan hari bahagia aku pulak.kan?

so kakak ex aku ni maksu minah. seolah olah dia nak take care majlis aku tu. dari meyambut kedatangan rombongan pihak lelaki. sampai lah menetukan tempat duduk  rombongan perempuan tu. aku teringat masa kakak aku mkahwin dulu ex akulah yang jadi extra rombongan lelaki bila kereta rombongan lelaki tu parking depan rumah dia. ex aku siap bawak dulang hantaran lagi ke rumah aku.

so, kakak ex aku ni take care sangat. aku tak tahu apa yang bermain dalam kepala dia. aku cuma senyum dan berterimakasih ajelah sebab dia sudi tolong dan bersusah payah mengaturkan makanan pengantin dsemua tu. aku terfikir jugak . kalau ex aku datang macam manalah agaknya dia tengok aku. aku rasa macam semua orang...dihari bahagia tentu nak gembira kan. nilah hari bahagia aku..aku dah lup[akan semua yang lalu. aku dah terima hakikat masa tu. jodoh aku dengan orang lain bukan dengan ex aku. tapi tu lah terfikir kenapa kaka ex baik sangat hari tu...


No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)