Thursday 6 May 2021

power ballads - skodeng fb ex


 ya aku pernah skodeng facebook ex aku...aku rasa awal tahun ni ke hujung tahun lepas sebab aku friend dengan anak saudara dia. anak saudra dia yang kecik sekali. dia ada 2 anak saudra. yang besar tua dari dia setahun. yang kecik tu umur dalam berapa aku tak tahu lah. tapi anak saudar dia yang kecik ni seingat aku memang membesar dengan asuhan dan jagaan dia dari kecik lagi. tempah masa dia stay dengan kakak dia sejak 1987 sampai 1993 macam tu.  

anak saudara dia nama Heri . Heri ni manalah kenal aku. tahun 2000 aje aku dah takde kat Bidor dah. dah jarang balik Bidor. tahun 90an aje aku selalu berulang alik ke kampung sebab masa tu masih bujang. dah kahwin ni kuranglah sikit balik kampung.

so, Heri tanyalah aku ni siapa kawan dengan makcik dia yang mana satu ada 2. aku cakaplah kawan makcik dia yang nama Yati. takdelah aku nak cerita banyak sangat. nanti nampak sangatlah pulak kan. so aku pun gigih cari gambar dia kat facebook Heri. memang takde. aku gigih lagi cari mutual friend nama ex aku. mana tahu ada facebook dia. so aku scroll gambar Heri yang ada. mana tahu dia tag nama sapa sapa ke. memang susahlah nak cari.lastnya aku tanya lah Heri facebook diorang berdua tu takde ke. ada dia bagi facebook Yatie yang tak aktif. dan facebook ex aku Heri kata pakai nama suami dia. patutlahhhh...

korang bayangkan gaisss..macam mana aku nak jumpa...memang dia menyorok atau tak nak orang cari dialah macam tu. takpe aku ni user facebook dan lama ..aku tahulah camne nak cari...so lepas aklu susah susah check satu satu friend Heri. aku terjumpa nama satu ni mutual friend dengan Acoi anak saudara aku. dan aku bukak facebook dia. ada gambar Rapid KL Penang. mana aku tahu pasal Rapid Penang ni? dulu tahun 2010 aku dapat khabar ex aku punya husband ada insiden kena samun masa bawak bas Rapid. cerita habis macam tu saja. aku tak follow up masa tu.

so memang aku  nampak jejak jejak Rapid Penang, kilang Kobe Penang. semua tu dan akhirnya membawa aku pada satu akaun Facebook yang namanya Ahmad Nuri. memang aku gunakan segala apa yang aku tahu pasal FB nak detect ni semua. dapatlah aku satu gamba rmasa sambutan raya Rapid Penang tu. adalah gambar famili Ahmad Nuri ni. aku memang tak ingat dah muka ex aku camne. 

seorang lelaki yang takdelah hensem. rendah pulak tu. pakai spek jugak. dan takde style lansung. mungkin ada penyakit kot. sebab dia pakai selipar aje. baju pun tak masuk tight in.sedangkan yang pasangan dia perempuan yang berbadan besar XXXL . tapi muka dia masih okey walaupun lengan dah macam besar betis. aku rasa itulah ex aku. memang takde dah macam ex aku masa muda. anak empat orang katanya. tak kisahlah dia macam mana sekarang kan aku pun bukan macam dulu dah sama sama dah berubah dah...dah lebih 20 tahun gaisss...

so, aku tengoklah muka Ahmad Nuri tu.kalau nak banding dengan aku lah. aku rasa nak kata aku hensem pun aku tak tahu lah. nak kata dia hensem pun memang taklah. so macam mana nak cakap? so ini ke manusia yang merampas ex aku dan menghancurkan semua cita cita aku? memang tak sepadan dengan ex aku. kalau tak keterlaluan aku cakap. aku lagi sepadan dengan ex aku alau takde jodoh. 

tapi gaisss..itu semua takdir dan suratan kuasa Allah. jodoh dia buruk ke hensem ke cantik ke lawa ke. Allah yang mengaturkannya. kan gaisss...dan dia aku tengok dah bahagia dengan hidup dia. tak perlu aku dah lagi. aku ada jugak try request friend dengan akaun Ahmad Nuri tu. memang takde resspon gaisss...sedangkan anak saudra aku Acoi tu boleh pulak dia accept jadi friends. awal Januari 2019 masa tu kakak dia meninggal dunia. so sampailah ke tarikh ni. aku masih tak dapat pun jadi friend ex aku. aku tengok akaun dia pun tak aktif. 

aku bukan apa. cuma nak say Hai aje...dan tanya khabar tak lebih dari itu. okey gaissss...

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)