Wednesday 30 November 2016

lonely planet - sepi tanpa cinta


aku dah kerja selama setahun kat the Star masa ni dari June 1994 sampai June 1995. bila aku kat KL dan jadi warga kotaraya...aku rasa sunyi sepi sebab hidup aku hanya kerja dan kat rumah saja... takde pun nak jalan jalan hujung minggu. memang jiwa kosong sampai ada sekali tu hari ahad aku pegi ofis. sampai guard ofis cakap kat aku takde sarikei ke  (sarikei dalam bahasa India tu awek atau gf la)

aku pun try ngora awek kat the Star...ada sorang tu muka okey nama dia Razlyn staff EDP aku trylah. tapi lastnya aku dapat tahu dia ni macam OKU sebab ada masalah pertutturan. dia ni okey anak orang have have lagi. bukan bisu bukan aku tak nak kat gadis bisu. cuma aku belum lagi sampai tahap rela berkorban tu. so aku try lagi awek kerja kat dept Advertising. nama dia Isma Amiza...ni kawan kawan satu dept aku yang rekemen. mulanya macam ngam tapi entah kenapa dia boleh lari pulak bila aku serius.

so, aku pun rileklah lepak dengan kawan aku nama Mamat kat rumah dia di taman dato harun. dia ni asal kerja cleaner aje tapi dia apply dapat kat circulation. itu sebab aku tolong rekemen. dia pun bagi lah satu number minah kilang kat aku. aku try call . kata mamat awek tu kerja kilang kat Sungai Way. aku call sekali orang tu takde. aku call kali kedua pun orang tu takde. lastnya aku semang dengan orang yang jawap telefon tu. dia pun macam sudi nak sembang. so aku sembang dengan dia.

nama dia Haslina dia kerja kat Kontena Nasinal dan hanya menyewa serumah dengan awek awek kilang tu. so aku pun berkenalanlah dengann Haslina atau Ina ni. Ina memang baik dan suara dia lembut aje.asal kampung Kelantan. so dalam sebulan macam tu aku ajak Ina keluar date first time. aku pun berkawanlah dengan dia sebab nak harapkan Maznah yang dah lost contact tu. tak pernah nak contact aku balik. namun aku masih lagi setia kat Maznah. aku kawan dengan Ina sebab hidup aku sunyi dan sepi.

Ina pulak macam ada seusatu yang dia sembunyikan dari aku. dan aku tak sangka memang dia peralatkan aku untuk hilang rasa bosan dia masa dia ada problem dengan tunang dia.  bila dia dah okey balik  dengan tunang dia dia cakap nak akhirkan hubungan kitorang. aku terkejut lah...aku memang sentiasa aware dengan awek jenis ni. tapi aku dah jatuh hati kat Ina walau aku masih menunggu Maznah. so, terlukalah hati aku buat yang kedua kali. kali ni terasa sebab aku dah rapat dengan Ina dalam masa 3 bulan macam tu. tiba tiba dia mintak putus. nak jadi kawan pun dia tak nak.

so macam lirik lagu slam - gerimis mengundang lah kisah aku dan Ina...aku pun jadi pengemis cinta. aku selalu sangat call Ina ..boleh katakan bila aku rasa nak cakap dengan Ina aku call tak kira masa merayu meratap hiba meminta Ina kesiankan aku...mula mula Ina layan tapi dah lama lama Ina kata jangan call atau cari dia lagi.aku pun rasa frust sangat sebab masa tu aku dah lah frust dengan Maznah sebab takde khabar berita. aku putus juga dengan Ina pada September  1995. daam bulan Oktober aku dapat share the Star. dan aku rasa bolehlah aku further aku punya planning nak peristerikan Maznah. aku tunggu duit bonusannounce bulan December aje lagi kalau dah confirmed aku nak suruh mak aku tanya kat maksu Minah kakak Maznah. nak risik Maznah. itulah planning aku bila dah kecewa dengan Ina. ternyata tidak seperti yang aku harap harapkan. nasib tak menyebelahi aku lagi rupanya....korang bacalah entry seterusnya...

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)