Wednesday 30 November 2016

lonely planet - pengganti namanya Watie




kau dipaksa aku terpaksa 
hati siapakah yang mampu 
menahan rasa terkilan 
setelah percintaan dihujani halangan...
sia sialah aku berkorban selama ini
andai dirimu tak mampu aku miliki....

selepas aku frust yang amat sangat dengan Maznah yang dah kahwin pada bulan Mei 1996frust menonggeng berhenti kerja dan balik kampung. kampung banjir.datang ke kota balik kerja kilang cat kat jalan Tandang PJ State. lepas tu kerja kat Citylink kat Kelana Jaya.

yang kalut difikiran
kusemai kasih di halaman kontang
jenuh aku membaja tunasnya layu jua...

ini kisah Ina lah...aku try mengemis cinta kat Ina pulak dan Ina pun bertunang dalam masa yang sama atau selepas Maznah kahwin. aku masa ni dah kerja kat SRM aku try call Ina masa ni walaupun aku tahu Ina takkan layan aku. memang dia tak nak layan aku dah dia kata ON WHAT BASIC AKU CALL DIA. aku terkedu bila Ina cakap macam tu. aku tanya Ina buat apa kalau free hujung minggu. Ina kata dia ambik kelas kat MPM.. MPM tu macam kolej Pengurusan Perniagaan macam tu...

so, puaslah aku memujuk rayu ina supaa terima aku kembali namun takdenya dia nak terima dah. akhirnya aku bertekad walau aku masih sayang Ina aku bbuang semua kenangan atau suarat suarat kad ke apa apa ke yang ada pasal Ina termasuklah gambar Ina. aku bakar gamabr Ina dan plush kat toilet.

memang aku buang semua kenangan aku pasal Ina. dan lastnya aku dapat kerja kat Utusan Media Sales anak syarikat Utusan kat Right Angle PJ seksyen 14. aku kerja dalam seminggu macam tu lepas tu aku masuk hospital sebab kena jangkitan aedes . aku warded dalam hospital selama 4 hari. syukur...lepas sembuh aku keluar hospital  dan aku pindah menyewa kat urmahbujang di Pantai Dalam. bila kawan aku latiff kata rumah sewa dia ada kosong sebab dia nak pindah sebab nak kahwin.

pengganti Watie
so aku jadi warga KL semula. aku try call balik mana number yang aku ada. yang layan aku sorang budak student U ni kawan awek kerja temporary kat the Star dulu. lama aku call dalam sebulan macam tu lastnya aku ajak dia keluar . kali ni aku serius akan hubungan aku dengan dia. namanya Watie hehehe...nama full tak mau tulislah ye...aku punay wife sekarang ni...macam macam halangan kitorang tempuhi namun kalau dah jodoh kan..aku pun memilikinya sebagai isteri aku yang sah pada tahun 2002.

okey ...tq baca gaisss....sebelum aku draft kan balik entry Lonely Planet ni hahahaha...

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)