Tuesday 15 November 2016

lonely planet - where are you now - (pilot)


macam tragedi MH370 yang tak akan kita jumpa lagi...segmen terbaru dalam blog aku...maksudnya macam orang yang pernah kita kenal dan tak dapat kita jumpa atau hubungi namun tetap bersemadi dalam jiwa kita. ...aku dapat idea ni bila aku dengar lagu where are you now- Jimmy Harnen...tapi nak sesuaikan jugak dengan blog ni...aku kena ubah sudut penceritaan dia agar tak terlalu personal...hahaha...selalu aku rasa aku sorang aje baca blog ni. sekarang aku rasa ada lah silent readers kot. Tq very much gaisss...


jom follow aku selusuri suasana kampung dan memori kita pasal kampung dalam entry aku ni...heemmm...tahu tak pokok bunga Melati Belanda? halah pokok bunga yang kaler kaler tumbuh kat laman semak samun tu.  powerrr ohhh bau bunga dia malam malam semerbak...pokok bunga ni tu menyemarakkan lagi nostalgia aku ni... susah giler ahh aku nak cuba teka apa nama bunga ni...akhirnya jumpa jugak hahaha...bunga ni nampak cheap tapi ada baunya...ada valuenya...selalu kat kampung kampung aje ada...dan paling best masa bangun pagi pagi tu memang cantik bila di sinari cahaya berbalam balam matahari jika kau ikut jalan kampung tu...kau tahu rumah orang ni rumah siapa...kau tahu rumah orang ni siapa...semua kat kampung tu kau kenal dari jalan besar sampai hujung kampung kan?...so,  korang boleh follow tak setakat ni content cerita entry aku ni? kalau korang punya jiwa lah hehehee...deep kata orang...aku akan masukkan unsur deep dalam setiap entry aku...


okey gambar apa atas tu? biasa je...gambar tu...korang tentu pernah masak macam ni kan.... aku nak potong segala tu mesti ada jugak aku terfikir...pernahlah ada orang tu masa aku lalu ikut dapur rumah dia punya jari terhiris dan berdarah sebab apa? sebab dia tengok aku le...lastnya aku cakap kat dia 

"oi Nahh...
nanti semua orang tumbuh siung jadi raja bersiung...
hahahaha..."

dan masa masa lain bila aku lalu kat tingkap tu aku perli kat dia ...

"oi Nahhh...siang ikan tu elok elok nanti luka lagi jari tu..." 
kena perli ajelah dia dengan aku hahaha....


ohhh...ingat aku je boleh perli orang rupanya orang pun boleh perli aku...ada masa tu aku lalu kat jalan biasa sebab lalu jalan tu malam malam aku tak perasan ada penyidai diorang baru buat sudahnya? korang boleh teka kan?

"paseypa bang Emmet lalu kat penyidai kain...
nasib baik kena kat badan kena kat kepala nayaaa... "


jolok buah kelapa? kat kampung setakat nak masak kari atau masak bubur ke apa tak payah beli kedai dahhhh...jolok aje lah kelapa belakang rumah atau depan rumah tu....pakai galah panjang macam dalam gambar ni tapi kalau yang pokok kelapa tinggi tinggi tu tak dapat le nak jolok hahaha...

"abang Emmet ...nak beli nyoq 2 biji..nah singgit" kata dia
"nyoq apa nyoq?" tanya aku balik
buah nyoq la...tak tau ka?"
"tak tau?"


jadilah satu dua gambar aje kan...untuk korang ingat kembali apa yang pernah menjadi sweet moment korang masa duduk kat kampung dulu dulu...semua gambar dalam ni hanya sebagai hiasan dan maaf bukan aku punya...kalau ada yang claim gambar ni aku delete balik....tq so much kerana sudi baca gaisss...kalau ada request aku buat lagi entry macam ni...

adios amigos...
muchas gracias...

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)