Monday 21 June 2021

lonely planet - Pasti/Kau Dan Aku

lagu lagu bertemakan ingin kembali ..ingin sambung semula terus berterusan menghiasi corong corong radio maa tu tak kira lah lagu melayu atau lagu omputeh. yang aku heran tu masa aku frust dulu kat radio bukan main banyak lagu frust. lagu frust sedih namate semua keluar. masa aku rileks tak ingat awek ni dan uma ingat nak sara family pun yang keluar lagu lagu macam Pilgrims, Carburetor Dung dan lagu lagu alternatif macam Pearl Jam ke, Radiohead ke Soundgarden ke...

tapi bilamasa aku tengah rasa ragu ragu nak teruskan ke tak sedangkan dia Jannah entah takde khabar berita...lastnya aku pasrah...maksud pasrah akuserahkan aje segalanya pada Allah...kalau ada jodoh aku dengan Jannah mesti dia jadi milik aku. so aku trylah mengubat kesepian hati aku. aku tak tipu aku trylah mengorat awek...mula mula aku mengorat awekkerja  Georgetown Pharmacy dekat rumah kakak aku kat Oldtown tu...tapi masa tu aku cuma pergi ke kedai George town beli minyak cap kapak je. dan beli panadol. sebab kedai Georgetown tu dekat dengan satu gerai mamak jual sup. makan setiap malam sebelum balik aku singgahlah kat kedai mamak tu mengis perut yang kosong...sebab bila balik aje aku dan Along terus berehat dan tidur. tak ke mana pun aku dan awek Georgetown yang ada iras Vanida Imran tu...masa tu akuusahkan nak mengorat nak tengok awek pun aku malu dan segan...

dan tu masa aku masih kerja Proton...bila aku dah tak kerja Proton dan masa aku dah tulis surat kat Jannah tapi takde balasan aku agak down jugak masa tu. tapi aku kuatkan semangat takkan aku nak jatuh lagi sama macam aku kat Proton. takkan berulang kali kedua aku jadi bodoh hanyut dengan perasaan aku sendiri. sedangkan aku dah ada kerja tetap kat the Star. terpulang pada aku aje sedangkan kerja dan jaminan dah ada. so aku tabahkan hati. untuk tak rasa down..ialah..kena cari peneman sepi walaupun hati aku 100 peratus masih kat Jannah. 

masuk tahun ke dua aku kerja kat  the Star aku dah mula bergaya orang kerja pejabat. pakai seluar slack dan baju kemeja aje hari hari. memang tahun tu aku mula adapt environment sekeliling. aku mula simpan rambut panjang walau aku kerja ofis. tapi rambut panjang yang kemas lah...aku akan ke salu rambut setiap enam bulan sekali untuk rebonding rambut aku hahaha...sampai macam tu aku jaga penampilan aku. aku takde lah hensem mana tapi style tu ada laaa... 

mulanya aku selalu balik kampung dan aku selalu terjumpa satu gadis yang pada pandangan aku macam rupa heroin Hindustan Kajol sikit sikit...aku masa tu konfiden sikit sebab dah melalui proses keyakinan diri kat the Star. sudah  tahu berkawan dan bergaul dengan kawan perempuan...so aku pun siasat rupanya anak saudara kepada kawan kakak aku. nama dia Maslina tinggal dekat kampung nak pergi jalan Tapah di Bidor. dia selalu kat area kampung aku sebab dia ada seorang kawan nama Jan dan seorang lagi Zila kat kampung aku. so senanglah aku mintak number telefon kat Jan atau Zila. dirang baru aje habis periksa SPM . so memang eloklah masanya kan...

dengan Mas aku kawan memang macam pakwe makwe...aku selalu call dia..tulis surat hantar kad raya dan akhirnya dating....memang asyik lah berkawan dengan Mas...cuma aku je takut komitment bila Mas cakap dia dah bagi tahu mak dan ayah dia apasal aku dan dia. aku jadi macam tkut pulak nak terus kawan nanti camne pulak takkan aku nak kahwin dengan mas...huhuhu...Mas ni cepat sangat pulak sedangkan dia baru 18 tahun...aku masa tu 24 tahun...

Mas okey je sebenarnya takde cacat ela sempurna sebagai seorang gadis nak jadi calun isteri. tapi camne dengan Jannah? aku mula slow down dengan Mas. aku jarang jarang tulis surat dan jarang jarang jumpa dia dah. da pun dah ke Penang kerja kat sana. punyalah sama tempat kerja dia dengan jannah kan...so, aku pun slow down sampai mas asyik call aku aje cakap rindu kat aku. aku terpaksa sebab aku takmenipu Mas. sedangkan hati aku masih kat Jannah...

so, aku biarkan aje Mas kat Penang tu...adalah sekali sekali Mas call aku. Mas cakap aku permainkan perasaan dia. bila dah kena tuduh macam tu aku rasa macam ada jalan keluar walau sebenarnya aku perlu masa dalam hubungan aku dengan Mas. kalau dia sanggup tunggu aku dan Jannah samada okey tak okey...ni dia dah bagi tahu family sedangkan aku anggap kawan aje...dan aku tak pernah janji apa apa kat dia.

 terpaksalah aku menyepikan diri...maafkan aku Mas...bukan sebab aku tapi sebab aku....lagipun kau masih muda...

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)