Monday 21 June 2021

lonely planet - ratuku / gerimis mengundang

 


bila aku menyepi macam tu aku pun buat hal sendiri ajelah...aku sering sorang sorang aje sampai aku ajak kawan lelaki tengok wayang sedangkan diorang ada awek. so ada sorang member ni dia bagi aku satu number awek suruh call. aku saja je try call.entah macam mana berkenalanlah aku dengan sorang awek ni . sorang awek Kelate yang kerja kat Kontena Nasional. nama dia Haslina dan panggil Ina aje...

mula mula aku cuma berhubung dalam telefon aje. satu hari dia sendiri cakap kita dah lama jugak berkawan tak nak jumpa ke. aku pun heran jugak dia yang nak jumpa aku. aku rilek je. dia mula bagi gambar katau dan aku bagi gambar kat dia. lastnya dating first time kat KL. aku tak tahu masa tu apa aku nak anggap Ina ni. tapi bila aku dengan Ina dia memang take care sangat kat aku. umur Ina sebaya Jannah rasanya...Ina ni lemah lembut dan muka dia macam penuh keibuan. aku asa macam manja dengan Ina . dia macam manjakan aku. aku rasa selmat dengan Ina. sepatutnya dia kena rasa macam tu dengan aku kan.

aku terus terang kat dia. aku memang jujur kat Ina. aku cakap aku masih menyimpan harapan pada Jannah kat penang tu walau akkpernah jumpa Jannah. aku caap masa tu aku ada kawan dengan mas walau nampak aku ambik kesempatan aje kat Mas. Ina memahami dan Ina kurang cerita pasal dia. yang Ina cerita ..iya dia pernah ada kawan lelaki. itu aje...aku tanya macam mana dengan kawan lelaki dia sekarang. dia kata takde contact dah. 

aku rasa hubungan kitorang dah sampai 3 bulan macam tu...satu hari Ina ajak aakku jumpa dan rupa rupanya dia nak mintak putus sebab dia nak bertunang. aku tak sangka Ina sanggup buat aku macam tu. aku rasa macam ak berharga aje masa Ina kata. kita berkawan cara baik dan berpisah pun cara baik. dan keluar ayat klise nanti aku akan jumpa lagi baik dari dia.  dann dia kata dia doakan aku bahagia. 

malam tu aku dn Ina lepak kat taman flat Sungai Way tu sampai dia kata dia nak naik atas rumah dia. dan dia tinggalkan aku. aku pun mengerti bahawa dia tak memerlukan aku lagi dalam hidupnya. aku pun berlalu dan balik rumah. au tak tahu nak describe aku rasa macam mana masa tu. aku rasa frust tapi tak sangatlah nak sedih  sedih. 

so dalam pada tu aku still kerja macam biasa dan aku takkan jatuh sebab seorang perempuan seperti Ina. mak aku kat kampung asyik call aku tanya aku pasal Jannah. sebaab mak aku kata dia nak tanya paasal Jannah kat kakak Jannah. aku tahu mak aku macam ada firasat . tapi nak buat macam mana sebab masa t aku masih mengira duit tak cukup lagi dalam tangan kalau nak tanya atau merisik. aku kena tunggu at least masa tu dikhabarkan aku dapat saham satu lot dan hujung tahun tu dapat bonus. so, aku mintak mak aku rileks dulu dan tanya bila ada duit dalam tangan macam dalam bulan Oktober macam tu. 

so bila aku rasa dah cukup duit dan boleh merisik aku suruh mak au merisik. mak aku pun pergi merisik. the moment of truth - lam,aran atau risikan aku di tolak oleh kkakak Jannah.kakak Jannah cakap Jannah hendak ditunangkan dengan sepupu nya  so..kecewa lah aku dan terseksalah aku hidup menderita. takde jodoh aku dan Jannah rupanya. 

so aku kembali dengan hidupku kat ofis macam biasa aku meamng down aku memang frust. kat luar aku macam biasa tapi bila aku balik kerja aku menangis kat dalam bilik aku.waktu 3 bulan yang berbaki dalam tahun tu jadi tak bermakna. duit yang aku kumpul pun tak bermakna. aku rasa sia sia aje aku setia pada Jannah selama ni.dia bukan untukku. dia milik orang lain.

aku pun idup macam dalam mimpi...maka muncullah seorang awek masa aku tengah frust tu. dia datang interview dan aku tak tahu nak buat gentleman kat siapa lagi. aku buat gentleman macam aku buat kat Jannah...macam aku buat kat mas dan aku buat kat Ina. memang semua gentleman yang aku ada aku layan kat ai. semua budiman aku bagi kat Mai nama dia Maizatul.

so Mai pun terpikat kat aku, aku bukan setakat layan baik kat Mai semua orang yang aku rasa aku nak layan aku layan baik baikmacam kat Isma dan Noraini budak advertising...Melor budak temporary. budak marketing nama Fishah...semua aku baik sampai diorang kata aku playboy. padahal dalam hati aku frust menonggeng diorang tak tahu.   

the END

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)