Thursday 1 April 2021

infatuation - kelip kelip ku sangka api...

lost contact - 

walaupun aku lost contact dengan Jannah ex crush aku tu..tapi dalam hati tetap tersemat kukuh nak memiliki dia. of courselah aku ada kawan dengan perempuan lain. sepanajnag masa aku nak cukupkan duit belanja aku nak pianag dia jadi isteri. tujuan aku cari duit semata mata nak kahwin dengan dia. aku memang sejak dia balik kampung dia aku tak pernah jumpa atau hubungi dia. aku gamble aje... yang penting aku kena cari duit nak pinang dia ..itu aje aku tahu..

so, aku pun berkawan dengan Maslina awek Bidor yang dia ke Penang jugak lepas SPM dia. dengan Maslina ni okey je pada mulanya. tapi aku rasa aku menipu dia pulak sebab hati aku kat Jannah.so hubungan aku dan Maslina sekerat jalan aje.

kawan dengan Ina atau Haslina awek Kelate. kat Key Ell atau kat PJ aku berkenalan dengan Haslina masa aku kerja the Star. berkawan dengan dia pun sekejap aje. sebab entah macam mana dia mintak putus sebab dia nak bertunang katanya. so aku fahamlah aku cuma persinggahan aje buat dia. masa tu pun dia ada problem dengan bf yang bakal tunang dia. so aku tempat dia lepas boring ajelah. sedangkan aku masa tu macam dah terpikat kat dia. sebab ciri ciri gadis lemah lembut tu ada kat dia. dia macam seniawati Roseyatimah.

dan yang terakir ialah Maizatul masa tu dia baru masuk kerja bulan October 1995. aku pulak masa tu tengahs sedih giler sebab pinangan aku di tolak oleh keluarga Jannah. so aku pun sedih sebab duit dah ada tapi jodoh takde. denagn Mai aku kawan pun sekejap aje sebab budak perempuan kat the Star fitnah aku ni playboy. so Mai pun menjauhkan diri dari aku. aku pun terpaksa terima Mai tak nak kawan dengan aku. tapi akhirnya aku terserempak dengan Mai kat SRM yang berpejabat di menara MPPJ . satu tempat kerja api mai buat tak kenal.

aku tahun 1997 masa tu memang hidup segan mati tak mahu. kerja asyik tukar aje tak sampai sebuylan berhenti. kerja berhenti kkerrja berhenti sampailah aku dapat kerja kat UMES - Utusean Media  Sales. dalam tahun tu hujung tahun tu aku masuk wad sakit demam denggi. dan bapak aku eminggal dunia. so masuk tahun 1998 aku berazam nak lupakan ex xcrush aku yang sudah pun hidup bahagia masa tu dah ada anak pertama pun. 

so untuk memulakan hidup baru aku pun pindah duduk rumah bujang kat Pantai dalam. masa berulang ke tempat kerja aku jumpa  dengan Mai yang kebetulan dia tinggal kat Bukit ANgkasa KL. aku memang tak perasan itu dia sebab dioa dah berubah sama sekali. kalau masa kat the Star dia free hair. kat SRM masa aku jumpa dia pakai tudung. dan masa aku jumpa dia tu dia macam berkot macam tu.

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)