Thursday 15 April 2021

wild world - good bye

early 1994 - masa ni aku membiasakan diri jadi orang kampung...yang takde apa apa...yang ditinggalkan bekas kekasih. dari awal tahun ni muka dia dah tak nampak dah...mungkin dia dah balik kampung dia kat utara lepas habis periksa SPM tahun lepas...apa nak buat siapalah aku nak menahan dia dari meninggalkan pekan Bidor ni yang takde apa makna pun kat dia. so aku terpaksa juga menerima hakikat aku kini hanya orang kampung...kena hidup cara orang kampung jika itu yang akan aku lalui.

I can see the pain living in your eyes
And I know how hard you try
You deserve to have so much more
I can feel your heart and I sympathize
And I'll never criticize all you've ever meant to my life

I don't want to let you down
I don't want to lead you on
I don't want to hold you back
From where you might belong

hari demi hari dengan berkumandangnya lagu Air Supply ni satu masa dulu di corong corong radio. maka aku sedarlah sangat diri aku bahawa ex gf  aku dah takde lagi kat kampung tu. dia dah pun tinggalkan kampung aku dan tinggalkan aku. aku sunyi dan sepi tanpa kehadiran dia. walaupun dulu masa dia ada pun aku tak pernah bertegur sapa. kini aku jadi rindu teramat rindu kat dia.

video clips lagu ni pun mengisahkan tentang perpisahan. mula mula ada karakter seorang lelaki bawak beg berjalan kat stesen keretapi dan lepas tu ada seorang perempuan muda naik basikal. dan ada budak kecik main kat buaian. lepas tu penyanyi yang kedua pulak jalan jalan kat tepi sungai macam jeram macam tu. 

You would never ask me why
My heart is so disguised
I just can't live a lie anymore
I would rather hurt myself
Than to ever make you cry
There's nothing left to say, but goodbye

lepas tu ke dua dua penyanyi ni nyanyi atas keretapi macam cerita Hindustan. nampak watak nya seperti mahu meninggalkan pekan kecil atau desa kecil tu dengan pemandangan seorang gadis naik basikal dan seorang budak lelaki. maka lepas tu keretapi tu pun bertolak meninggalkan pekan kecil dan lagu pun habis...

You deserve the chance at the kind of love
I'm not sure I'm worthy of
Losing you is painful to me

lagu ni memang kena sebijik kat aku...aku yang dah mula menjalani hidup sederhana kat kampung dan tak fikir apa apa pun pasal hidup di kotaraya atau KL. sebab aku dah jemu dan jelak dengan hidup kat KL. aku punya kawan kat kampung walau adalah sorang dua tapi rapat lebih baik dari kawan ramai tapi hati sunyi kat KL. takpelah kalau ex gf aku nak balik kampung dia dan dia pun rasa takde apa yang dia tunggu kat kampung aku. dia cuma singgah aje dalam hidup aku, dan sekarang dia dah takde kepentingan apa pun kat kampung aku. mungkin dia nak balik kampung dan kerja kilang kat kampung dia. mungkin ada yang menanti dia kat kampung dia. siapalah tahu kan...

I don't wanna let you down
I don't wanna lead you on
I don't wanna hold you back
From where you might belong

You would never ask me why
My heart is so disguised
I just can't live a lie anymore
I would rather hurt myself
Than to ever make you cry
There's nothing left to say, but goodbye

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)