Thursday 1 April 2021

infatuation - left unsaid

the most painful goodbyes are the ones that are never said and never explained.

rupa rupanya aku sendiri langgar janji aku tahun lepas dah tak nak tulis pasal ex aku lagi kat blog ni...aku tulis dah berapa entry ? dah 30 entry dah baru je bulan March... biasalah SOP PKP lagi orang langgar kan?

BAPISAH BUKANNYO BACARAI ...

aku masih teringat lagi sampai sekarang waktu waktu terakhir pertemuan aku dengan dia. masa tu dia dah nak abis SPM. bulan Sept 1993 macm tu aku terserempak dia dan bf barunya kat depan masjid tu. dan bulan Oktober dia datang rumah amasa kenduri tu. dia senyum senyum macam hidup dia dah happy sangat . dan masa tyu pun kakak dia macam nak bagi tahu dia daha ada bf baru. aku pun senyum jugak...walau aku rasa sedih dalam hati.

dan waktu waktu masa aku ambik basikal aku masuk rumah aku selalu nampak dia menyapu kat beranda dia. petang petang tu...pandangannya lurus kat aku. tapi macam tembus aku. padahal aku tahu dia nampak aku. aku masa tu tak layan sangat perasaan ni. aku dah tahu dia ada pengganti aku masa tu. biarlah dia dan bf barunya. aku memang dah tersingkir dari hatinya. aku tahu...aku terima tapi aku masih sayang dia walaupun dia ada bf baru. biarlah dia bahagia dan temui kebahagiaan sekarang...

dan selalu jugak aku terserempak dia kat pekan masa aku nak naik bas pergi interview. dia pandang aku aku pandang dia. muka dia tak senyum pun. kenapa masa dia jumpa aku kat rumah dia senyum tapi kat luar dia macam tak senyum. dia macam bawak emosi berat kat dalam hati dia. aku tak tahu...

dan dia ni mudah mengalirkan airmata. sebab masa aku bagi tahu aku punya kaki berbalut sebab kena paku masa aku kerja kat ladang itik desa damai tu. dia menangis sedih. hati dia lembut sebenarnya. dia sedih bila aku ditimpa kesusahan ke ...apa ke. walau aku dan dia dah macam tu. nak kata putus tak putus nak kata ada affair lagi pun macam dah takde... dalam masa dia dah ada bf bih nak jaga hati akku dan masih lagi  ambik tahu pasal aaku dan diacam marah bila aku baut tak tahu kat dia..

dan dia tahu aku masih sayang kat dia...dan aku tahhu diaa  takau bila aku dapat te aia kena tangkap dengan anak orang kampung..kantoi berdating tengah malam.. aku tak pernah buat perangai macam tu... so aku jaga nama baik keluarga aku dan keluarga dia...dating pun tak pernah cuma jumpa sekejap aje....

so aaku rasa antara kitorang  ni sorang berpura pura bahagia ...sorang lagi berpura pura semuanya okey....



 

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)