Friday 9 April 2021

love hurt - sua sue kemoning - part last


so last part ...dah nak masuk tahun 1994 camtu...tahun lepas aku adalah jumpa che Nah...atau Jannah...tahun ni dah tak nampak bayang dah...bila aku terfikir balik che Nah ni macam ada sesuatu yang dia nak bagi tahu aku...melaui sign language...

cara dia pandang aku...masa dia menyapu kat beranda...dia nak tengok aku puas puas sebelum dia balik kampung. cara dia buat dekk kat aku bila jumpa...sebab dia nakl aku rapat kat dia sebagai lelaki...tunjuk sikit tough...tapi aku lembik..jiwa aku lembik masa tu...che Nah harap dipujuk tapi aku yang kuat merajuk...camtu...

so sudahnya...dia pergi tanpa pesan...dari bulan Jan sampai bulan Mac. aku macam biasa je...dengan hidup aku trak fikir pasal awek..aku cuma fikir macam MatNor..ada peluang aku nak kerja okey sikit. banyak dah aku pergi interview. aku intervie kerja Jabatan Haiwan kat Slim River...dapat tapi aku taknak pergi...aku interview kerja Bank Pertanian kat Tapah tapi tak dapat...takpe aku try lagi sampai dapat. aku sabar ajelah. 

aku layan je kerja survey macam biasa...tapi bila Sepol dah berenti aku rasa macam tak best. sebab Sepol dapat offer kat Proton. last kerja sebelum raya.aku terpaksa layan jugak sebab itu punca pendapatran aku. sara hidup keluarga aku. tapi rasa macam kehilangan bila awek depan rumah dah balik kampung dia kat Kedah. aku sepi rasanya...kalau tak nampak jugak dia menyapu laman ke..menebas lalang kat longkang ke...dan aku rasa aku masih ada peluang walau dia dah ada bf baru. khabar terbaru yang aku dapat mamat polis adik angkat akak dia tu kantoi kena tangkap orang kampung sebab jumpa awek tengah malam.

che Nah ada jugak balik kampung sebab nak ambik rsult SPM dioa. dan macam biasa aku terserempak dengan dia kat masjid tu. masa tu dia dah bergaya sikit. aku hanya pandang aje. dan petangnya dia bagi laksa lagi. tak sempat nak jumpa masa tu. dia hantar laksa aje. 

so aku layan lah hidup aku ...pagi kerja tengahari balik kerja...singgah jumpa La kat gerai ayam dia kat pasar. balik rmah. duduk rumah. petang keluar maan mi kari kat kedai anney sebelah kedai gunting tu. hari sabtu ajak along ke Teluk Intan usha baju raya atau kasut raya.

sampailah satu masa tu hari raya. ada konflik pulak pagi raya tu. rumah aku kena serang bapak Nazri sebab krisi keluarga sebelah bapak aku. sejak itu aku dah renggang dengan Nazri. aku dah tak ngaku dia saudara dah...so, aku terfikir jugak nak merantau lagi sebab aku rasa sunyi sangat sejak che Nah takde. 

so Along pun ajak aku pergi interview Proton. aku yang mulanya hanya nak temankan dia sekali interview pulak walau aku hanya pakai jeans dan tshirt. yang herannya dapat pulak. hati aku berbelah bahagi...aku mula ponteng kerja kat kampung dan akhirnya aku berhenti dan ikut Along ke KL. dan kat KL aku tumpang rumah kakak aku kat PJ Oldtown dengan Along. 


No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)