Sunday 15 April 2018

windflowers - akedemi SAGA - warisan wanita terakhir

aku masa ni dah berhenti kerja Proton sebab masalah peribadi. aku dapat kerja sampai lebih aje...tapi sempat juga dapat gaji ...cuma nak ambik gaji tu aku kena pergi ke Proton ambik cheque.
masa tu pun aku dah dapat kerja kat the Star. okeylah dah ada kerja. tapi susah jugak nak dapat kerja tu. seelum tu pun aku dapat kerja kat Perodua Rawang. gila jauh aku nak kerja kat situ. aku kena duduk Rawang kalau aku nak kerja Perodua. so, aku bertekad untuk cari kerja kat PJ atau area KL aje. syukur dapat jugak walau masa tu hanya temporary je kerja handle PJ Half Marathon.

so, aku pun pergi ke Proton untuk ambik cheque. 200 pun duit juga...aku sampai je kat Proton. ambik cheque kat HR dan angkat kaki. ada jugak terjumpa kawan masa kerja Proton. kenal lagi diorang kat aku. walau aku kena buang kerja. aku berhenti kera sebab masalah MC atau keatangan aje bukan ada masalah berat ke.

masa aku tunggu bas kat depan PHN Hcom tu aku boleh duduk sebelah awek yang naik masa kat Akedemi Saga tu. dia macam orang kampung baru datang kotaraya. aku pun tegur dia kata nak pergi bank Mayank kat Shah Alam. sama lah macam aku jugak. dia memang macam blur tak tahu nak buat apa sebab masa tu kat Maybank tu ramai orang nak belisaham ASB Waasan. so aku tolong dia bukak akaun. nama dia Borlela Asmuni orang Sungai Besar.so. aku ajak dia lepak kat Tasik Shah Alam tu. nasib baik dia sudi. so akupun macam dating dengan dia. aku mana pernah dating pun. memang tak tahu nak cakap apa.aku teringat lirik lagu Teachers Pet. 

"tapak tangan mu akan ku genggam akan ku sentuh ketika sayu"

aku pun genggam tangan dia dan dia kata dia tak biasa. tapi dia tak marah aku pegang tangan dia hahaha apaaa laaa...lepas tu dia teringat nak balik sebab diakata dia duduk dengan mak saudara dia. aku tak teringat pulak nak ajak dia jalan jalan. dia tak tahu nak balik naik bas dan aku pun tahan axi dan mintak driver tu hantar kat akedemi Saga. driver tu senyum aje tak tahu kenapa.aku sempat minta number contact dia...

aku pun ingat dia dah lupa kat aku . tap tiba tiba aku dapat call kat ofis. dia yang call. aku pun syok masa tu dah ada girlfriend baru. happy aje hidup aku. bila bali rumah je aku ajak kawan kawan lepak maingames kat kedai games. dan minum teh tarik sampai malam pukul1.memang hidup aku maam dah happy.

tapi satu hari aku dapat panggilan dari kampung yang mengatakan opah aku meninggal dunia. so aku dapat cuti 3 hari. lepas aku balik ke KL balik aku contact Lela. tapi orang kat kilang tu kata dia dah berhenti kerja. apa dahhh...nasibbb

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)