Sunday 15 April 2018

windflowers - guardian - warisan wanita terakhir

pasal awek ni aku tak cerita lagi sebab aku rasa tak berapa nak  berkesan sangat. masa tu aku baru start kerja Proton Shah Alam.dengan Along.aku dan Along kerja shift. masa tu tinggal kat rumah abang Din abang ipar aku. menyewa bilik dengan Along. rutin aku dan Along masa tu sebelum subuh dah nai bas dari PJ Oldtown ke Puchong. masa mula erja naik bas ajelah. memang berat naik bas hari hari namun apa pilihan yang kitorang ada. aku mula start kerja bulam Mei rasanya.

so, dalam masa kerja tu kitorang memang selalu balik lambat kalau shift siang. sampai kadang kadang pukul 8 lebih baru sampai ke rumah dari Proton. maklumlah naik bas dari Shah Aam. dengan jammed...dengan sesaknya . masa tu tahun 1994 mana ada highway sangat semau jalan double line aje.

kalau aku baliik ngam ngam pukul 8 malam aku singgah kat kedai mamak depan klinik untuk pekena sup kambing dan nasi lemak. makan sup kambing itu aku rasa buat badan segar semula leas kerja dan harungi jammed masa nak balik rumah tu.

bila dah bau kambing aku pun rasa nak beli pewangi bilik. aku singgah kat Guardian dan aku masuk je aku nampak satu awek kerja situ macam Vanida Imran pelakon tu. masa tu aku memang takde girlfriend. aku try usha tapi dia tak layan hihihi...

dia tinggal arean PJ Oldtown jugak sebab aku nampak dia berjalan baliik ke Jalan Templer. kat situ rasanya ada flat masa tu. aku boleh nampak dari rumah melaui lorog lorong . dia berjalan balik.

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)