Sunday 15 April 2018

windflowers - figura - wardina saffiyah


adik - mengintai dari tirai kamar
aku tak berapa kenal pun dengan awek ni tapi dia duduk area Pantai Dalam. aku jumpa kat kampung masa menguruskan pengkebumian aruah bapak aku . aku tahu rupanya dia anak tiri pada opah saudara aku yang duduk kat KL.aku pun tak tahu macam mana nak cerita. tapi macam susah aje nak kenal. aku pun tengok dari jauh ajelah. aku tahu dia siapa tapi dia tak tahu aku siapa. dah lah muka cun mana nak pandang aku nii masa tu gii kerja pun naik bas. opah saudara aku tu dulu duduk kampung aje dalam tahun 1992 aku tahu dia berumahtangga dapat orang KL dan masa aku tengah huru hara tahun tu aku sempat nampak opah saudara aku ambik bas kat stesen bas ekspress kedai restoran cina tu. so dah berapa tahun? dari tahun 1992  ke tahun 1997. dah 5 tahun baru tahu opah saudara duduk Pantai Dalam KL. kerja kantin angkasapuri RTM.

fisah - rindu serindu rindunya 
fisah - budak kerja taska kat Pantai Dalam.masa aku baru kerja kat UMEs dan tinggal kat rumah bujang aku cuma naik bas aje pergi kerja. aku selalu tunggu bas kat depan jalan tu. ada satu taska tempat budak budak asuhan.aku mulanya takde rasa nak tackle dia...tapi sebab kawan rumah bujang tu dah cabar aku. diorang kata..
"syeikh awek yang selalu tunggu bas dengan kau tu cantik..manis je senyum...trylah syeikh..."
aku pun hairan budak ni asyik duduk depan porch taska tu kat buaian bila aku balik kerja pukul 6 macam tu. aku pun senyum ajelah aku nak tegur tak tahu nama.tapi satu petang aku nekad nak tegur dia dan aku bagi radio transistor - gift Radio Division tu...aku bagi name card (sendiri buat pakai vanilla card haha) aku sekali lah...
aku pun tunggulah dia call aku..tunggu punya tunggu..takde...awek cun kan mana nak panang aku ni? aku pun dah rasa dia tak nak layan aku...lastnya masa nak balik kerja ada satu call masuk dari operator nasib baik aku ada kat depan. rupanya fisah call...aku intak operator transfer kat line dalam...so, aku pun jadi abang angkat dia. tapi tak lama daam bulan Mac aku kenal...bulan April dia balik kampung. aku pun tak tahu bila masa dia balik kampung. yang aku heran tu anak jiran sebelah rumah yang bagi tahu aku fisah balik kampung sebab nak kahwin. anak jiran aku ni memang family dia letak kat taska tu lepas habis sekolah.
 nak cerita apa ye pasal Fisah? dia memang berbeza dari awek awek yang aku pernah kenal. asal dari Pendang Kedah. masa tu kat TV tengah top pelakon Wardina berlakon kat drama Spanar Jaya. aku perasan lah aku abang Is...hahahahaa...


misha - cinta tak perlu dipaksa
misha -awek kerja Utusan Audio tingkat 2 aku tak kenal sangat tapi dia je tanya aku masa tunggu bas balik rumah rupanya satu hala juga sebab dia duduk kat flat Bangsar tu. kak Mahani satu dept aku yang perkenalkan aku kat misha ni. memang cunnn...muka macam Wardina Saffiyah kauuu...
yang herannya rupanya awek cantik ni sebenarnya tak sombong ye..aku ingat diorang sombong sebab perasan cantik...tu la pasal tak kenal mana boleh kata orang camne hahaha...

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)