Sunday 15 April 2018

windflowers - jannah - third stage


part one -
macam deja vu aku jumpa orang yang nama Jannah ni dua kali...sekali kat kotaraya Petaling Jaya...dia seorang gadis bangsa Pattani yang datang ke Malaysia atas program menyelamatkan muslim Pattani kat selatan Thailand. nama siam dia Popreddi Annuso. nama islam dia Nurul Jannah/ kakak sepupu aku kerja dengan NGO so Jannah menumpang berlindung kat rumah dia sementara urusan jabatan Kebajikan Masyarakat menempatkan dia kat mana mana asrama. aku terkejut juga bila first jumpa dia berjubah labuh macam ustazah. aku ingat dia dah pangkat kakak kakak rupanya baru umur 14 tahun. muda gilerrr...
tak banyak cerita pasal Jannah kat PJ ni...aku pun bukan layan dia sangat. tapi dia macam nak dekat dengan aku. dia bosan masa tinggal kat rumah makcik saudara aku tu. dan kakak sepupu punyalah sporting suruh aku bawak Jannah jalan jalan. aku masa tu memang tak pernah ada awek pun. tak tahu aku nak bawak ke mana lastnya aku bawak makan makan ke tempat kerja aku kat Hotel PJ Hilton sebab aku ada kupon makan sedap. tapi tak guna juga sebab Jannah tak makan apa apa selain nestum dan buah buahan...
Jannah sibuk pasal aku ada gf ke takde. lastnya masa aku call Michelle kat kampung dia pun nak sembang dengan Michelle. dan ada satu masa Jannah cakap kat aku jangan makan sisa...aku tak faham masa tu apa maksud Jannah. lastnya bila aku dah balik kampung baru aku faham. 

part two -
bila aku dah bosan kerja Hotel kat PJ aku balik kampung. lagi pun aku masih muda masa tu baru umur 19 tahun. maksudnya aku boleh cari kerja lain lagi. aku ingat nak tenangkan diri sekejap kat kampung. lepas tu baru datang KL balik cari kerja lain. entah kenapa aku balik terjumpalak dengan geng lama masa sekolah tu dia pun takde kerja sebab dia ambik SPM return. so, aku dan kawan aku ni nama Nazh pun jadi penganggur sementaralah kat kampung. rutin kami lepak main gitar dan dengan lagu rock omputeh masa tu. aku pulak kerja jual jambu aje sementara takdekerja tetap. kawan aku yang jual burger tu dah kerja kat MAS di Subang Airport. so tinggal lah aku kerja jual jambu je.kerja masuk pukul 5 pteang balik pukul 6 pagi. shift malam sebab shift siang awek yang kerja.

so, masa ni aku memang tak fikir apa..simpan rambut panjang dan dengar lagu thrash.orang memang pandang serong lah kat kitorang.tapi as lomg aku dan Nazh tak buat perkara tak elok sudah.masa ni aku dengan Michelle punya hubungan dah suam suam kuku je. aku pun sedar Michelle ada pilihan dia sendiri sebab kitorang lain bangsa.

dan kisahnya aku terjumpa sekali lagi dengan gadis yang bernama Jannah....

bersambung....


No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)