Saturday 13 February 2021

medan Kidd - aerodrome - from Ipoh with love episod 5


bersambung kisah Syakila atau kak Norakila gaisss...

kat rumah mereka panggil dia Noa..tapi aku aje panggil dia kak akila. okey untuk records aku memang terpandang satu couple kat I central baru baru ni. mulanya aku nampak seorang perempuan masuk dalam Uniqlo. sorang sorang dia jalan dengan baju kebarung biru dia nampak macam orang kerja govt. dia rendah jugaklah tapi tak rendah sangat. aku fikir takkan dia sorang. susuk tubuhnya mengingatkan aku pada kak akila yang satu masa dulu menjadi kenangan dalam hidup aku. aku lepakje kat tempat duduk dan dia pun tiba tiba keluar duduk kat depan aku di ruang legar tu. aku pun dapatlah usha dia. memang saling tak tumpah walau pakai mask. dengan gebu dan solidnya...

kat dalam episod lepas aku ada cerita yang kak akila ni macam seiras awek aku Maznah kan...hemm...tiba tiba datang seorang mamat ni macam tinggi tinggi aku rasa macam army lah...awek tu pun bangun dan diorang jalan berdua. beza giler anatara diorang satu tinggi satu rendah sweet tapi tak matching. dan diaorang naik eskeletor berdua. kan nampak macam apa entah. macam tulah aku nampak masa Nazri jalan dengan kak Akila masa shopping kat Kamdar Ipoh satu masa dulu.. ye lah dorang jalan berdua...takkan nak berdua dengan aku kan? 

sebenarnya aku dan Nazri pun terkejut bila first time jumpa kak Akila kat rumah yeop. aku dan Nazri jalan dari jauh masa nak masuk rumah yeop.  tiba tiba ada orang duuk kat buaian mungkin anak yeop dan seorang perempuan. aku terkejut muka memang sama dengan Maznah. aku pandang Nazri ..Nazri pandang aku. tiba tiba awek tu bersuara.

dah senja baru balik...awatnya merayau lama...orang tunggu nak minum petang... suara dan loghat dia pekat utara walau dia orang Grik. 

eh samalah Naz...ujarku bila aku dengar suara kak Akila first time dan jumpa kak Akila first time.

apa yang sama? tanya kak Akila. kitorang menggelengkan kepala dan masuk ke dalam rumah. 

Nazri kata dia memang kenal kak  Akila tapi masa dulu dia masih sekolah badan kurus..dan takde macam muka Maznah. tapi bila jumpa kali ni berubah betul dia. memang samalah dengan Maznah dengan loghat utara dia. nak apa lagi...bila dia pakai tshirt dan kain batik rambut panjang ikal. ..sebijik macam Maznah...

akak pernah nampak Mi kat stesen bas ekspress kat Ipoh. Mi kerja situ ke.? tanya kak Akila satu hari masa tenmgah masak menyiang ikan kat dapur. kebetulan bilik aku dan Nazri memang kat dapur. kalau diorang tengah masak diorang boleh sembang dengan kitorang yang ad dalam bilik. aku baring dalam tu. terkejut bila kak Akila cakap dengan aku. Nazri takde masa tu yanga da Mimi dan Lan anak yeop dan kak Akila. kaklong isteri yeop kerja hospital. yeop pun kerja. so aku duduk diam diamlah dalam bilik tu. segan..hari tu pun cuti. aku tak kerja.ingat nak keluar petang.

 Mi..oh Mi janganlah malu segan ...sembang lah dengan kak akila... tegurnya bila aku senyap je. mai keluar kat dapoq tolong akak masak ni.  

Mimi mana? tanya ku. Mimi dia tengah study kat depan tu. jawapnya . Lan?tanyaku lagi  Lan pun kat depan tengok kartun. mailah...Mi takut akak ke.

aku pun keluar. tengok perempuan ni macam nak menggoda aku je. nak tolong apa? tanyaku .tolong sembang dengan akak la...boring buat gheja sorang. ada kawan sembang taklah boring.

aku terbau pulak bau kak Akila dan aku cakap.nak masak pun wangi ke kak? dia jawap.oh ni bedak aje...Mi ni nampak macam pemalu tapi bau akak pun Mi perasan. malu pulak aku bila dia cakap macam tu.

pasal semalam akak mintak maaflah...katanya...pasal apa mintak maaf. tanyaku . sebab akak jalan dengan Nazri dan tinggalkan Mi. katanya pula ala kak biasalah lagi pun siapalah saya ni. entah siapa siapa...

tapi Nazri ada cakap...katanya nya lagi...cakap apa kak...aku minta kepastian Nazri kata muka akak macam gf Mi kat kampung . betul ke. rupanya Nazri dah cerita kat kak Akila semuanya. patutlah dia macam nak ambik hati aku je. ye kak memang serupa.jawap aku simple. Mi tak rindu gf ke? tanyanya pula. rindu kak..tapi apa nak buat. jawapku . macam mana sekarang ok? dia nak korek rahsia aje pagi tu. macam ada masalah sikit kak. jawapku. ohhh akak dah tahu dah sebab tulah Mi asyik termenung aje akak tengok. rupa rupanya dia selama ni tengok jugaklah aku rupanya...aku ingat aku ni hanya orang yang menumpang aje.

Mi cuti hari ni kan...nanti petang Mi teman akak ke Ipoh ye. akak nak balik Grik. pinta kak Akila padaku. oh okey...akak pulak macam mana? dengar cerita dah bertunang ye? soalku ye Mi pilihan keluarga. akak ikut ajelah.katanya  saya takut ayat tu kak...kata ku. takut kenapa? kak akila kehairanan mendengarnya. ye lah kan orang perempuan ni..kan ikut cakap keluarga aje. baru kak akila faham. ye Mi kitorang memang akan ikut cakap keluarga. macam akak dulu ada kawan tapi putus bila orang masuk meminang akak. 

adoiiii frust tu..kataku. akak pun frust Mi tapi nak buat camne...dia tak masuk meminang orang lain masuk dulu. jawapnya panjang lebar. oh akak pun pernah frust ke...tanyaku. ye Mi...dan kalau Mi nak tahu muka kawan akak tu pun sama dengan Mi. tu Mimi pun hairan cakap muka Mi sama macam kawan lama akak. kisah lama pun akak Akila ceritakan tanpa selindung.

so..kita ni sama rupanya...ujarku...macam tu lah Mi...jawapnya..eh jangan sedih sedih Mi. kalau rindu kat gf pandang muka akak ...hihihi...gurau kak akila. tapi nanti saya jatuh hati kat akak susah pulak kak...hahahaha...

so petang tu ...aku temankan kak akila ke Ipoh dan hantar dia ke stesen bas ekspress Grik . kitorang tunggu dan kawan aku pun ada kat situ. dia ingat aku bawak awek. hahaha...

okey Mi..terimakasih temankan akak. bukan apa selalu Mimi temankan. percayalah akak dengan Nazri takde apa apa . masa kat Kamdar tu Nazri saja nak usik Mi tu dia suruh akak pegang tangan dia.bagi Mi jeles. akak tahu Mi rindu kat gf. nah ambik baju t shirt akak ni. dia menghulurkan baju tshirt dia yang dia pakai pagi tadi kat aku.

ehhh..ni kan baju akak pakai tadi? kenapa bagi saya. tanyaku. Mi...kalau rindu kat akak mi ciumlah bau dia. Mi ..akak pun sayang kat kamu jugak...jelasnya kenapa dia bagi tshirt kat aku. aku mengangguk faham. aku pandang dia...akak saya doakan akak bahagia dengan tunang akak dan semoga sampai ke jinjang pelamin. 

terimakasih Mi dan akak doakan Mi dan gf akan berbahagia walaupun banyak cabaran untuk kamu berdua nak hadapi nanti. dia pun naik bas ke Grik bila bas nya sampai . dari dalam bas dia melambai kat aku dan bagi satu flying kiss kat aku.

itulah sebanar yang terjadi. sampai Mimi pun hairan dengan kitorang berdua yang agak rapat walaupun baru kenal. kaklong wife yeop pun perasan kak Akila asyik tengok aku aje.dan bila cerita pasal ni sampai kat telinga mak Nazri. apa lagi aku jadi sasaran fitnah lagilah.

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)