Monday 1 February 2021

retro - delusional - till jannah

 

Kita Hanya Mampu Merancang
Takdir Yang Menentukan
Circ - Mei 1996

Bila Kau nak pindah Northern region?
Kalau Dato Kamal official approved
Aku transfer lah Sana Zul
Lepas Aku kenduri Bulan Mei nanti...
Oh iya...
so budak Sungkai Tu ganti Kau lah ye...
Hemmm...
Nasib baik dia nak tukar kerja dept. HR ni dengan Aku
kalau tak susah jugak nak start hidup kat sini...wife Aku nak Cari kerja lagi kat sini..
Wife Aku kerja kilang pulak Tu...
Ok je Dato Kamal Tu...
Senang Kau Naik sebab staff tak ramai...
Ye lah Aku mintak tukar pun dengan dia.
So honimun kat Penang lah ye...

Syukur semua berjalan lancar
Alhamdulillah...Zul
Mulanya Ada sikit problem
Sebab family dah arranged dengan saudara kat kampung sejak Aku lost contact
Ye lah aku gamble je
Tapi nasib baik Ada jodoh kitorang
Kakak wife Aku Tu jiran kampung Aku
Dia Yang settle sampai jadi...
Oh ye ke..
Ye Zul..
Aku ngan wife ni kawan sejak dia form 2 lagi Zul
Isshhh...
lama ye kawan ..
Ye Zul macam macam dugaan Dalam hubungan kitorang...
tapi itulah kalau dah ditentukan...
Hemmmm...

Duit share Tu Kau dah Jual dengan broker Safar ye
Aahh...
dapat Aku kumpul campur saving Aku..
campur arrears dan tunggakan lagi
Kita punya CA union 3 tahun Tu...
dengar citer bonus Kita tahun ni 2 Bulan plus plus...
Lepas Naik Gaji dapatlah 4 figure Tu
Kira okeylah nak hidup berdua...
hihihi...
Berapa belanja hangus?
Aku Kira dekat 10k jugak Zul...
5k aje duit hantaran
5k lagi duit belanja...

Ok yeop...
Selamat menjalani bahtera hidup...

Tq Zul..
😌😌😌😌😌

******************

Cahaya pagi menerjah masuk ke kamar setelah jendela dibuka oleh pojaan hatiku. dia tersenyum memandang padaku...
betapa sewaktu langsir terurai maka terbongkar segala rahsia...betapa keindahan yang telah tercipta.
Dia terus tersenyum bagai dewi Sita yang mempersona sang Arjuna. dengan senyumannya yang semanis lautan madu itu...akan aku setia mempertahankan pojaan hatiku itu dan segalanya dalam kehidupan ini....

abang...bangun dah pagi...
lepas mandi kita menyuruk sat
menyuruk? menyuruk buat apa ?
menyuruk lah pagi pagi...
takan nak duduk dalam bilik

.....haiii Jannah
Jannah buat lawak apa ni ...
menyuruk kat mana ?

menyuruk kat bawah bang depa dah siap tunggu kita tu
menyuruk?
ehh???
diorang pun menyuruk jugak?

alaaa...abang ni...
minum pagi lah bang..
sarapan...

ohhh...
menyuruk tu sarapan
minum pagi...
mana abang tahu hahahaha...
ingatkan kita berdua je yang menyuruk semalam

banyak abang tak tau lagi
nanti cek bagi tau...
abang ni...

sejurus itu perut aku di cubit...

*****************

Aiiii...
Dah basuh beras dah..
Tadi Baru je menyuruk
Haaa..

Ya la bang....
Cek nak masak hat abang
Abang Kan suka masak lemak cili API
Orang Utara tak makan sangat pedaih
Nanti Kita pi belakang jolok buah nyoq
Nak Perah santan

Hahaha...
Teringat masa Kita mula kawan dulu
Jannah mintak abang jolok kelapa
Nyoq nyoq...

Abang ingat lagi ya
ingat...sampai bila bila..
Masa Tu Jannah Manis sangat

Awatnya..
La ni tak Manih dah Ka ?

Manisss sangat Jannah...
Sekarang ni usahkan Manis
Rupanya Macam macam Rasa Ada
Baru abang tau...haha

Rasa APA pulak bang?
Rasa kat lidah la semalam..
Hehehe...

Awat abang ni
Merapu pulak dia..
Jom pi belakang jolok nyoq

***********

Awat abang makan sikit Aja?
Tak sedap Ka saya masak?

Bukan tak sedap
Abih Tu

Tadi cakap nak masak cili PADI
Ni buat Kari

Ala banggg...
Cili PADI tak dak
Boleh lah gulai Kari ye bang...

Baru cek tau...
Tau APA

Abang ni kuat merajuk
abang kata abang anak bongsu tapi tak manja
Tu memang betul...
Tapi abang ni kuat merajuk ropanya...

Abang abang....
Hemmmmm....

No comments:

Post a Comment

Labels

retro (27) windflowers (14) metamorfosis (9) lonely (7) planet (7) movie (6) figura (5) review (5) review movie (5) jannah (4) life (4) grape (3) lonely planet (3) rigor mortis (3) sour (3) day (2) delusional (2) in (2) kampung (2) kita (2) lagun biru (2) one (2) part (2) review lagu (2) till (2) your (2) 16 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1997 (1) 2021 (1) 86 (1) Great (1) II (1) Malaysia (1) Penang (1) aje.retro (1) akina (1) alita (1) anime (1) antologi (1) apa (1) apis (1) aquaman (1) be (1) beradu (1) berbasikal (1) berkorban (1) bintang (1) blues (1) broken (1) bumblebee (1) captain (1) careless (1) carol danvers (1) cerana (1) clover (1) cyborg (1) dark (1) dark noir (1) deja (1) detailed (1) dont (1) emmett (1) fantasi (1) forget (1) futuristik (1) ganbatte (1) goes (1) hailee steinfiield (1) hood (1) i (1) jaga (1) jangan (1) jepun (1) jodoh (1) kau (1) ke (1) kidung (1) kispen (1) kudasai (1) kuubati (1) lagi (1) last.1996 (1) layan (1) leaf (1) lukaku (1) marvel (1) me (1) michelle (1) moment (1) mu (1) nakamori (1) narrative (1) neighbour (1) neo (1) new (1) on (1) orang (1) pendosa (1) period (1) plot (1) potong (1) que (1) reject (1) remember (1) removed (1) replace (1) review album (1) ride (1) rintis (1) rretro (1) saja (1) semua (1) sendiri (1) sephia (1) seribu (1) solo (1) story (1) strong (1) suara (1) superheroes (1) suratan (1) the (1) tiada (1) to (1) transformers (1) two (1) vers (1) vu (1) weathered (1) whisper (1)